کد خبر 241039
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

با حضور در غرفه «حیات» مطرح شد؛

شغل دلخواه خود را پیدا کنید+فیلم

شغل دلخواه خود را پیدا کنید+فیلم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار گفت: کارجویان می توانند با مراجعه به سامانه جستجوی شغل، کار دلخواه خود را پیدا کنند. 

محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با حضور در غرفه حیات، در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات گفت: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ سالروز ابلاغیه سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است و به همین دلیل در تقویم نام آن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی درج شده است. این روز را تبریک می‌گویم.

سامانه جستجوی شغل چه می کند؟

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه سامانه جستجوی شغل با چه هدفی راه اندازی شده است؟ گفت: در مورد سامانه جستجوی شغل تقریبا قریب به ۶ ماه است این سامانه راه اندازی شده و دیگر به صورت عملیاتی در اختیار همه کاربران قرار گرفته است.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: این سامانه هم برای کارجویان است که بتوانند درخواست‌های شغلی خودشان را ثبت کنند و با بارگزاری اطلاعات و رزومه خودشان درخواست شغل دهند و از طرفی به مراکز فنی و حرفه‌ای هم معرفی شوند و کسب مهارت کنند و از طرفی کارفرمایان هم می‌توانند در این سامانه درخواست نیاز به نیروی کار خود را در سامانه ثبت کنند و از آنها دعوت به این کار می‌کنم.

وی افزود: بعد از گذشت حدود ۶ ماه از راه اندازی این سامانه نزدیک به ۲۷۰ هزار فرصت شغلی  فعال روی سامانه ثبت شده و تقریباً به همین مقدار کارجو درخواست شغلی خودشان را ثبت کردند که حدود ۲۸۰ هزار نفر هستند. حدود ۴۰۰ بنگاه کاریابی هم به شکل مجازی و فیزیکی در حال همکاری با سامانه هستند و نزدیک به ۳۰ هزار به کار گماری هم روی سامانه تا کنون اتفاق افتاده است.

کریمی بیرانوند همچنین گفت: امیدواریم با استقبال بیشتر بخش خصوصی و شرکت‌ها و کارجویان این سامانه جامع‌تر شود. دسترسی به فرصت‌های شغلی و روزمه‌های مختلف خیلی ساده است و کارکردن با سامانه راحت است و فضای خوبی را فراهم کرده که بخشی از مشکلات بازار کار را برطرف کند.

از ابتدای سال تاکنون چه تعداد شغل ایجاد شده است؟

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه سامانه رصد اشتغال چرا راه اندازی شد؟ گفت: سامانه رصد اشتغال برای تمام شماری تعهدی که دولت به مردم داد، راه اندازی شد. دولت شعار ایجاد سالانه یک میلیون شغل را به مردم داد. بنابراین این سامانه راه اندازی شد تا از طریق آن، گزارش شفاف به مردم ارائه شود که واقعا دولت موفق شده یا نه.

کریمی بیرانوند ادامه داد: گزارشی که همین امروز من از سامانه گرفتم، حاکی است از اینکه نزدیک به ۸۷۰ هزار فرصت شغلی صحت سنجی شده تاکنون از ابتدای امسال ایجاد شده است. امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به تعهد یک میلیون شغل خودمان برسیم و انشالله خواهیم رسید.

شغل های ایجادشده چگونه صحت سنجی می شود؟

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه سال گذشته به یک میلیون شغل ایجادی که به مردم تعهد داده بودیم، رسیدیم و انشالله امسال هم خواهیم رسید، گفت: صحت سنجی شغل های ایجادی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش توسعه کارآفرینی و اشتغال در سه مرحله اتفاق می افتد.

کریمی بیرانوند ادامه داد: مرحله اول مرحله پیامکی است به این صورت که به متقاضیان پیامک داده می شود که آیا تایید می کنید که برای شما شغل ایجاد شده یا نه. در مرحله دوم مرکز تماس اشتغال ما در مجموعه رایتل راه اندازی شده و همکاران ما در آنجا با همه کد ملی هایی که روی سامانه ثبت شده اند توسط دستگاه های اجرایی تماس می گیرند و گفتگو می کنند. در مرحله سوم همکاران ما از همه طرح هایی که از دولت تسهیلات گرفته باشند در سراسر کشور بازدید میدانی می کنند و اگر طرح مشکل دار باشد حتما پیگیری های قانونی را انجام می دهند. لذا سختگیرانه ترین فرایند نظارت بر طرح های اشتغال انجام می شود تا بتوانیم با خیال راحت به مردم گزارش بدهیم. بنابراین به جد ما هم مشغول نظارت بر اشتغال ایجادی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha