کد خبر 241033
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

در بازدید از غرفه «حیات» مطرح شد؛

نیاز نمایشگاه مطبوعات به برنامه‌های جانبی/ از «دانشنامه مطبوعات ایران» هیچ حمایتی نمی‌شود + فیلم

نیاز نمایشگاه مطبوعات به برنامه‌های جانبی/ از «دانشنامه مطبوعات ایران» هیچ حمایتی نمی‌شود + فیلم

معاون پیشین امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه مطبوعات امسال بیشتر به فضای سایبری تعلق دارد و خیلی چیزی برای دیدن وجود ندارد؛ باور دارم که نمایشگاه باید برنامه‌های جانبی فراوانی داشته باشد تا رونق قبلی خود را بازیابد.

محمدجعفر محمدزاده معاون پیشین امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در غرفه حیات در بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، گفت: امروز اولین روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات بوده و طبیعی است که پس از ۶ سال وقفه‌ای که در برگزاری نمایشگاه مطبوعات رخ داده است، خلوت‌تر باشد؛ چراکه اهالی رسانه ۶ سال دور از نمایشگاه بوده‌اند.

وی ادامه داد: از دلایل خلوتی این روزها می‌توان به دو نکته اشاره کرد، دلیل اول همین شش سال وقفه است و دلیل دیگر نیز به این علت است که نمایشگاه مطبوعات در دوره‌های گذشته چیزهایی برای دیدن و شنیدن شامل صفحات مجلات ورزشی و روزنامه‌ها داشتند؛ اما این نمایشگاه بیشتر به فضای سایبری تعلق دارد و خیلی چیزی برای دیدن وجود ندارد.

معاون پیشین امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باور دارم که نمایشگاه باید برنامه‌های جنبی فراوانی داشته باشد تا رونق قبلی خود را بازیابد. مانند موزه مطبوعات، نشست‌های تخصصی و...

وی در ادامه تاکید کرد: شاید نمونه‌های آن را در دوره های ۱۸ تا ۲۰ می‌توان مثال زد. چراکه آن دوران اوج شکوفایی نمایشگاه مطبوعات بود، در آن زمان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر بازدید کننده داشتیم و امیدوارم سال به سال به کیفیت آن اضافه شود.

محمدزاده که مولف کتاب «دانشنامه مطبوعات ایران» است، همچنین گفت: از سال ۹۰ نگارش کتاب دانشنامه مطبوعات آغاز شد. این کتاب در واقع تاریخ مکتوب مطبوعات را در برمیگیرد و امروز جلد دوم آن رونمایی شد. «جلد نخست دانشنامه حدود ۲۲۰ مدخل از حرف آ و الف» را شامل می‌شود. تاریخ مطبوعات از ابتدا یعنی از سال ۱۲۵۲ تا به امروز است. این کار بسیار سخت است و از جانب هیچ نهادی حمایت نمی‌شود، امیدوارم بتوانم آن را به ثمر برسانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha