کد خبر 241004
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

پوتین تصرف آودیوکا را یک پیروزی مهم خواند

پوتین تصرف آودیوکا را یک پیروزی مهم خواند

رئیس جمهوری روسیه پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از شهر آودیوکا و تصرف آن بدست نیروهای نظامی کشورش، این اقدام را یک پیروزی بزرگ خواند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «ولادیمیر پوتین» پس از آنکه فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح اوکراین دیروز شنبه تائید کرد که نیروهایش پس از ماه‌ها نبرد شدید از شهر آودیوکا عقب نشینی کردند، تصرف این شهر را «یک پیروزی مهم» ارزیابی کرد.

هرچند وزارت دفاع روسیه در همین زمینه اعلام کرده است که واحدهای اوکراینی هنوز در کارخانه کُک این شهر مستقر هستند، اما پیشروی روسیه در جبهه شرقی و تصرف آودیوکا بزرگترین دستاورد مسکو در نوع خود از زمان تسلط بر شهر باخموت در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۲) سال گذشته بشمار می رود.

این امر به ویژه در آستانه ۲ سالگی آغاز این جنگ و در بحبوحه کمبود شدید مهمات اوکراین به دلیل توقف کمک های نظامی آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. ضمن آنکه نشانه‌ای آشکار از ورق خوردن شرایط به نفع روسیه پس از شکست ضدحملات اوکراین در تابستان گذشته است.

رویترز در ادامه تاکید کرده‌است که تصرف این شهر می تواند باعث تقویت روحیه روسیه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه مارس (اسفند) و پیروزی پوتین شود و گام مهم دیگری در جهت تامین امنیت مسکو در منطقه دونتسک باشد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در اختیار نیروهای طرفدار روسیه است.

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه به فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که گروه مرکزی نیروهای تحت فرماندهی سرهنگ آندری موردویچف کنترل کامل شهر آودیوکا را به عنوان دژی مستحکم برای نیروهای اوکراین، به دست گرفته است.

در این بیانیه آمده است: مساحتی به وسعت بیش از ۳۱ کیلومتر مربع از دست نیروهای اوکراینی آزاد شده و تلفات نظامیان اوکراین در جریان نبرد در آودیوکا تنها در عرض ۲۴ ساعت گذاشته از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha