کد خبر 240999
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

ادعای تلگراف:

کرملین فرمانده ناوگان دریای سیاه را برکنار کرد

کرملین فرمانده ناوگان دریای سیاه را برکنار کرد

روزنامه تلگراف مدعی شد که دولت روسیه بعد از اقدام اوکراین در غرق کردن کشتی بزرگ این کشور در آبهای شبه جزیره کریمه، به سرعت فرمانده نیروهای ناوگان خود در دریای سیاه را برکنار کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ این روزنامه به نقل از وبلاگ نویسان نظامی روسی مدعی شد که غرق شدن کشتی روسی «سزار کونیکوف »در روز چهارشنبه خشم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را برانگیخت و وی در نهایت ویکتور سوکولوف فرمانده مذکور را عزل کرد.

این رسانه نوشت: وبلاگ نویسان می‌گویند «نادیده گرفتن تلفات سنگین اخیر» در زمان فرماندهی دریاسالار سوکولوف غیرممکن شده بود.

دریاسالار سوکولوف ۶۱ ساله در اوت ۲۰۲۲ به عنوان فرمانده ناوگان دریایی کرملین در دریای سیاه منصوب و جانشین ایگور اوسیپوف شد. به ادعای تلگراف اوسیپوف در غرق شدن ناو جنگی «موسکوا» در آوریل ۲۰۲۲ و تسلیم کردن یک جزیره مهم به لحاظ استراتژیک موسوم به جزیره مار (Snake Island) مقصر بود.

تلگراف نوشت: مجموعه ای از حملات موشکی و پهپادی به کشتی های جنگی و یک زیردریایی نیز، فرماندهی دریاسالار سوکولوف را تضعیف و کرملین را مجبور به انجام اقدامات ناامیدکننده برای محافظت از این ناوگان کرد. تازه ترین طرح روسیه ساخت پایگاهی در سواحل آبخازیا، منطقه تحت کنترل نیروهای طرفدار روسیه در گرجستان در حدود ۳۸۰ مایلی اوکراین است.

پیشتر وزارت دفاع انگلیس حملات گسترده موشکی و پهپادی اوکراین را عامل عقب‌نشینی روسیه از جزیره مار دانست و ادعا کرد که این تحول ارتباطی به حسن نیت مسکو ندارد.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه روز قبل از آن اعلام کرده بود که نیروهای خود را از این جزیره خارج کرده تا ثابت کند مانع خروج کشتی‌های غلات از بنادر اوکراین نمی‌شود.

گفتنی است ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد که کشتی روسی «سزار کونیکوف» بامداد چهارشنبه (هفته گذشته) در دریای سیاه غرق شده است.

ستاد کل ارتش اوکراین با طرح این ادعا اعلام کرد که این کشتی در نتیجه عملیات مشترک میان نیروهای اطلاعات نظامی و نیروهای مسلح غرق شده است.
وزارت دفاع انگلیس مدعیست این چهارمین کشتی از ناوگان دریای سیاه روسیه است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) غرق می‌شود. کشتی «نووکرکاسک» متعلق به ناوگان دریایی روسیه نیز در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) در یک حمله موشکی اوکراین غرق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha