کد خبر 240947
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

مصر منطقه لجستیک برای دریافت کمک‌های غزه احداث می‌کند

مصر منطقه لجستیک برای دریافت کمک‌های غزه احداث می‌کند

مصر از احداث یک «منطقه لجستیک» برای دریافت کمک‌های ارسالی برای اهالی غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «محمد عبد الفضیل شوشه»، استاندار سینای شمالی در این باره اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر در حال ایجاد منطقه‌ای لجستیک در بخش مصری رفح به‌منظور پذیرش کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه هستند.

طبق گزارش شبکه العربیه، وی مزیت احداث چنین منطقه‌ای را علاوه بر تسهیل فعالیت هلال احمر مصر، کاستن از ترافیک کامیون‌ها و ازدحام جمعیت در منطقه «العریش» و در جاده‌های این کشور عنوان کرد.

استاندار سینای شمالی همچنین تاکید کرد که منطقه در دست احداث و تجهیز، شامل پارکینگ کامیون‌ها، انبارهای ایمن، ساختمان‌های اداری و استراحت‌گاه‌هایی برای رانندگان است.

شوشه با اشاره به رسیدن کمک‌های ارسالی برای نوار غزه از راه‌های زمینی، دریایی و هوایی به استان سینای شمالی، گفت: ورود کامیون‌ها از طریق زمینی به استان، ورود کشتی‌ها از طریق بنادر و هواپیماها از طریق فرودگاه بین‌المللی العریش همچنان ادامه دارد.

این اظهارات استاندار سینای شمالی پس از بیان شد که روز گذشته، برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احداث منطقه امنیتی حائل توسط مقامات مصر در بخش مصری شهر رفح برای اسکان آوارگان فلسطینی مطرح کرده بودند.

دولت مصر روز گذشته ضمن بیان موضع ثابت خود در مخالفت قاطعانه با کوچ اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه، طی بیانیه‌ای در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، هر گونه توافق با اسرائیل برای پذیرش آوارگان فلسطینی در صورت کوچ اجباری آنها به خارج از نوار غزه به دلیل یورش زمینی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، را تکذیب کرد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha