کد خبر 240922
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

نمایش ۶ مستند به مناسبت گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز

نمایش ۶ مستند به مناسبت گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز

همزمان با ۲۹ بهمن و سالروز قیام مردم تبریز، مستندهای «خمینی آذربایجان»، «مسجد ایرانی»، «آیین چوپانی»، «عشق من تبریز»، «قله‌های ایران» و «بویاما» از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مستند «خمینی آذربایجان» روایت گوشه‌هایی از زندگی و شخصیت آیت‌الله سید علی قاضی طباطبایی از زبان دوستان وی  است. مستند پرتره آیت‌الله قاضی طباطبایی، اولین شهید محراب و معروف به خمینی آذربایجان، شنبه 28 بهمن از شبکه مستند پخش می‌شود.

پژمان مظاهری‌پور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده «مسجد ایرانی» در این فیلم به معماری و ساخت مسجد کبود تبریز پرداخته است. این مستند یکشنبه 29 بهمن پخش می‌شود.

مستند «آیین چوپانی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی دلکاری روایتگر ثبت تصویری یکی از آخرین بازماندگان آیین مراسم چوپانی در شهر مرند است. این مستند دوشنبه 30 بهمن روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «عشق من تبریز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپر راد سه‌شنبه 1 اسفند پخش می‌شود،  این مستند روایی به معرفی تاریخ شهر تبریز و اهمیت این شهر در تاریخ معاصر ایران می‌پردازد.

مستند «قله‌های ایران» ساخته امیرحسین مجتهدی هم به قله سهند آذربایجان شرقی پرداخته و چهارشنبه 2 اسفند پخش می‌شود.

مستند «بویاما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زین‌العابدین گوزلی با معرفی هنر و صنعت رنگرزی استان آذربایجان شرقی هم پنجشنبه 3 اسفند از آنتن شبکه مستند پخش خواهد شد.

بویاما در زبان محلی به معنی رنگرزی است و این مستند روایتی از هنر و صنعت رنگرزی است که در آن آقای عظیمی رنگرز سنتی خبره استان آذربایجان شرقی، راهنمای کار است.

مستندهای آذربایجان شرقی هر شب ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آنها روز بعد ساعت 10 است.

مردم تبریز 29 بهمن سال 56 به مناسبت بزرگداشت چهلمین روز شهدای قیام 19 دی قم دست به تظاهرات زده و مدتی کنترل شهر را از دست مأموران رژیم خارج کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha