کد خبر 240916
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

رئیس پلیس فتا کردستان خبر داد:

اعضای ۱۰ باند کلاهبرداری سایبری در کردستان دستگیر شدند

اعضای ۱۰ باند کلاهبرداری سایبری در کردستان دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری اعضای ۱۰ باند کلاهبرداری سایبری در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ مهدی دانش‌پور از شناسایی و بازداشت اعضای 10 باند کلاهبرداری سایبری در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این کلاهبرداران پس از شکایت مردمی و با اشرافیت نیروهای پلیس فتا در کردستان دستگیر شدند.

وی افزود: این افراد با به‌دست آوردن تصاویر شخصی شهروندان از طریق جلب اعتماد، اخفال و جمع‌آوری اطلاعات در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی آنان کرده بودند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه اعضای این باند با پخش تصاویری از شهروندان به اخاذی از آنان اقدام می‌کردند، گفت: اعضای این باند در یک عملیات پلیسی با هماهنگی دستگاه قضایی در استان دستگیر و روانه زندان شدند.

وی بیان‌ کرد: اعضای این باند پس از توقیف تجهیزات رایانه‌ای در در تحقیقات اولیه پلیسی به 60 میلیارد ریال اعتراف کرده‌اند اما تحقیقات کارشناسان پلیس فتا همچنان در این زمینه ادامه دارد.

دانش‌پور عنوان کرد: اعضای این باندهای کلاهبرداری از 12 نفر از شهروندان کردستانی اخاذی کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این پلیس تامین امنیت فضای مجازی، صیانت و پاسداری از هویت و ارزش‌های انسانی، حفظ حریم خصوصی افراد و پیشگیری از وقوع جرائم است، یادآور شد: همکارانمان به صورت شبانه‌روزی این فضا را رصد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تاکید کرد: شهروندان و کاربران فضای مجازی در صورت هر گونه کلاهبرداری و اگر امکان مراجعه حضوری برای آنان وجود ندارد، می‌توانند از طریق وب ‌سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir، شکایت خود را ثبت و خواستار تحقیقات پلیسی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha