کد خبر 240907
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

آمادگی برای فروش دانش فنی ایزوسیانات و احداث یک کارخانه ایزوسیانات در یک کشور اروپایی

آمادگی برای فروش دانش فنی ایزوسیانات و احداث یک کارخانه ایزوسیانات در یک کشور اروپایی

مدیرعامل پتروشیمی کارون اعلام آمادگی برای فروش دانش فنی ایزوسیانات و احداث یک کارخانه ایزوسیانات در یک کشور اروپایی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی از سفارش و اعلام آمادگی برای فروش دانش فنی ایزوسیانات و احداث یک کارخانه ایزوسیانات در یک کشور اروپایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که زودتر به نتیجه برسد. 

وی تأکید کرد که چنانچه لایسنسور پتروشیمی کارون در هر کشوری دیگری فعال شود، مسیر خودکفایی داخلی و دادن سفارش به شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌شود. 

او افزود: می‌توانیم این الزام را بگذاریم که ۷۰ درصد از مبلغ قرارداد از طریق شرکت‌های توانمند ایرانی تامین شود. 

صدیقی زاده در پاسخ به سؤالی درباره جایگزینی خوراک مایع به‌جای خوراک گازی، گفت: همه مدیران در صنعت نفت مسئله ناترازی گاز و عمیق‌تر شده آن را می‌دانند و در حال حاضر ثابت شده که سرمایه‌گذاری جدید در حوزه گاز برای پتروشیمی اشتباه است؛ اما این روند همچنان ادامه دارد. 

وی با تأکید بر اینکه این ناترازی گاز بیش از همه به ضرر شهروندان ایرانی است، افزود:روند پروژه‌های جدید با خوراک گازی باید متوقف شود و ما از وزارت نفت می‌خواهیم پروژه‌های نیمه‌کاره با خوراک گازی را هم متوقف کند و تدبیری برای این شرایط اتخاذ شود. طبق بررسی‌ها ۵۰ تا ۶۰ سال آینده همچنان میدان‌های نفتی در مدار تولید هستند؛ اما در مورد گاز از همین امروز ناترازی وجود دارد. سؤال ما این است که وزارت نفت وقتی این شرایط را شاهد است چرا باز هم تحت برخی فشارهای سیاسی و بیرونی، روی خوراک گاز سرمایه‌گذاری می‌کند. 

مدیرعامل پتروشیمی کارون همچنین با اعلام اینکه پروژه هایکو کارون ظرفیت ۶۰ درصدی فعلی را به ۱۰۰ درصد برساند، گفت: این پروژه که قرار بود تا پایان ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد، در ۹۱ درصد پیشرفت با مشکلاتی مواجه شد و متوقف ماند. بااین‌حال این موانع رفع شده و امیدواریم هایکو کارون در بهار ۱۴۰۳ به مرحله راه‌اندازی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha