کد خبر 240895
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد: 

واردات خودرو سرعت گرفته است/ نگران کمبود انبار در گمرک در روزهای آینده با افزایش واردات خودرو هستیم 

واردات خودرو سرعت گرفته است/ نگران کمبود انبار در گمرک در روزهای آینده با افزایش واردات خودرو هستیم 

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به سرعت گرفتن واردات خودرو گفت: با افزایش واردات خودرو طی چند روز آینده نگران کمبود انبار در گمرکات هستیم. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست سراسری مدیران گمرکات سراسر کشور گفت: طی ۳۰ سال گذشته روند توسعه صادرات تغییر پارادایم داده و به سمت کالاهای پتروشیمی و فولادی و با ارزش افزوده حرکت کرده است. 

وی ادامه داد: با افزایش صادرات کالاهای با ارزش افزوده، صادرات کالاهای دانش بنیان، تجهیزات پزشکی و صادرات خدمات به ویژه خدمات فنی و مهندسی افزایش چشمگیری داشته است. 

معاون وزیر صمت با اشاره به عملکرد سازمان توسعه تجارت گفت: ما در ابتدای دولت تعداد رایزنان را از ۵ رایزن به ۳۰ رایزن افزایش دادایم و درصددیم به ۷۰ رایزن برسانیم. 

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: همچنین تاکنون موفق شدیم تعداد مراکز تجاری را از ۸ مرکز تجاری به ۶۰ مرکز تجاری برسانیم. علاوه بر آن، ما در اردیبهشت ماه امسال نمایشگاه ایران اکسپو را برگزار کردیم. 

وی با اشاره به ازسرگیری واردات خودرو افزود: گمرک کشور، سازمان‌ توسعه تجارت و بانک مرکزی در واردات خودرو تعامل خوبی داشتند و نقش مهمی را ایفا کردند. در این رابطه نیازمند ۲۵ اقدام برای رفع ممنوعیت واردات خودرو بودیم. این تعاملات شکل گرفت.

ضیغمی همچنین گفت: روند واردات خودرو ابتدا کُند بود ولی الان طی چند روز آینده سرعت می‌گیرد و نگران مشکل در انبار و گمرکات از جهت این خودروها هستیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha