کد خبر 240893
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

افشای طرح رژیم صهیونیستی برای ماه رمضان مسجد الاقصی

افشای طرح رژیم صهیونیستی برای ماه رمضان مسجد الاقصی

طرح رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود فلسطینیان کرانه باختری به مسجد الاقصی در ماه رمضان که بر اساس طرح ایتمار بن گویر تهیه شده رسانه‌ای شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ در حالی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از طرح بن گویر برای ممنوعیت ورود فلسطینیان ساکن کرانه باختری به نوار غزه پرده برداشت که ساعاتی قبل از آن اعلام کرده بود ارتش اسرائیل به استنادی از حماس در خانیونس دست یافته است که نشان می‌دهند تعدی به مقدسات توسط بن گویر و دیگر مسئولین عالی رتبه اسرائیلی یکی از دلایل مهم انجام عملیات 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) توسط این گروه فلسطینی بوده است.

در گزارش اختصاصی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیست آمده است که این طرح قرار است هفته جاری در کابینه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی طی ماه (مبارک) رمضان ممنوع خواهد شد.

منابع آگاه به این رسانه عبری زبان خبر دادند، شماری از اعضای کابینه اسرائیل هم از این طرح حمایت می‌کنند، اما ارتش اسرائیل و شاباک خواستار اعلام سقف سنی ورود فلسطینیان ساکن کرانه باختری به مسجد الاقصی شده و پیشنهاد کردند، افراد بالای 45 سال اجازه ورود داشته باشند، در حالی که پلیس که تحت مدیریت بن گویر اداره می‌شود، پیشنهاد کرد این سقف سنی به 60 سال افزایش یابد.

این طرح در حالی در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در حال بررسی است که پلیس رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ورود نمازگزاران فلسطینی را از تمامی مناطق به مسجد الاقصی ممنوع و این تدابیر در روز جمعه به شدت تشدید می‌شود.

بن گویر در گفتگوهای رسانه‌ای خود اعلام کرد، از کابینه اسرائیل خواسته است تا فلسطینیان ساکن کرانه باختری به طور مطلق طی ماه رمضان از ورود به مسجد الاقصی منع شوند و این ممنوعیت برای فلسطینیان ساکن قدس و (مناطق 1948) که زیر 70 سال سن دارند هم اعمال گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha