کد خبر 240845
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

دلیل لغو حج عمره چه بود؟/ نحوه بازگشت پول حج عمره

دلیل لغو حج عمره چه بود؟/ نحوه بازگشت پول حج عمره

معاون سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که هنوز علت عدم صدور مجوز از طرف کشور عربستان مشخص نیست، بیان کرد که ظاهرا هنوز مشکل فنی مدنظر این کشور مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در روزهای اخیر حج گزاران عمره خبری شنیدند که آنان را ناراحت کرد. در واقع پس از آنکه عربستان برای برقراری پروازهای عمره پاسخ درست و به‌موقعی به ایران نداد، سازمان حج و زیارت در تصمیمی هزینه متقاضیان ثبت نام کننده را به آنان خواهد پرداخت.  

این خبر در حالی اعلام شد که بیش از 41 هزار نفر برای سفر عمره، هزینه نهایی را پرداخت کرده بودند و این هزینه 40 تا 44 میلیون تومانی به حساب عمره‌گزاران عودت داده خواهد شد. در واقع 30 هزار نفری که انصراف ندادند، از امروز مبالغ خود را دریافت خواهند کرد. 

متقاضیان عمره برای دریافت هزینه حج به کجا مراجعه کنند؟

غلامرضا رضایی معاون سازمان حج و زیارت گفت: این هزینه به صورت مستقیم به حساب ثبت نام کنندگان عمره واریز می شود و نیازی نیست که افراد به سازمان حج و زیارت و بانکها مراجعه کنند. 

آیا حج عمره در سال 1402 لغو می شود؟ 

معاون سازمان حج و زیارت ضمن تکذیب لغو کامل عمره در سال 1402 بیان کرد که با توجه به طولانی شدن پاسخ عربستان برای برقراری پروازهای عمره هزینه افراد به صورت کامل عودت داده شده و این موضوع به منزله لغو کامل عمره مفرده نخواهد بود. وی همچنان تاکید کرد که به محض برقراری عمره؛ اولویت با افرادی است که در سامانه ثبت نام کرده و هزینه ها به آنان بازگردانده شده است و نوبت آنان محفوظ است. 

آیا سود سپرده زائران نیز پرداخت می شود؟ 

معاون سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که ما نمی خواهیم شرمنده مردم باشیم و همچنین از طرفی نگهداری هزینه پرداخت شده عمره برای سازمان حج و زیارت مسئولیت دارد، تصمیم گرفتیم تا مشخص شدن وضعیت عمره، پول مردم را به آنان برگردانیم. معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید که «این پول در بانک بوده و سازمان حج در این رابطه امکان پرداخت سود ندارد چرا که دسترسی به آن ندارد.از طرفی بازگشت مبالغ به حساب زائران مطالبه ما بوده تا زوار متضرر نشوند».

دلیل لغو حج عمره چه بود؟

معاون سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که هنوز علت عدم صدور مجوز از طرف کشور عربستان مشخص نیست و هنوز این کشور پاسخ مشخصی به ما نداده است بیان کرد که  ظاهرا مشکل فنی مدنظر این کشور مفهوم نبوده و حتی سفیر عربستان نیز در جلسه ای با امیرعبداللهیان از صدور مجوز برای پروازهای ایران خبر داده است. این در حالی است که عمره قرار بود از 13 دی ماه آغاز شده و پس از 8 سال این سفرها آغاز شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha