کد خبر 240834
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

صف طولانی شاکیانِ آیفون 20 میلیونی؛

اختلاس کوروش کمپانی چقدر بود؟

اختلاس کوروش کمپانی چقدر بود؟

اختلاس کوروش کمپانی در حالی در روزهای اخیر بر سر زبان‌ها افتاده که یکی از سوالات مردم این است که اختلاس آن چقدر بوده است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ اگر برای شما نیز سوال است که «کوروش کمپانی» طی ۱۰ ماه چقدر سرمایه از مردم جذب کرده و بالا کشیده است، پاسخ یک دو با دوازده تا صفر جلوی آن است به تومان!

اختلاس کوروش کمپانی چقدر بود؟

اختلاس کوروش کمپانی و یک سوال مهم!

کوروش کمپانی که روزگاری با انبوهی از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شد، حالا با خبر کلاهبرداری بزرگ حدود ۲ هزار میلیارد تومانی به یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های مورد بحث در ایران تبدیل شده است.

«کوروش کمپانی» ادعا می‌کرد که تلفن‌های همراهای اپل، یعنی این محبوب‌ترین گوشی‌های همراه، اما گران قیمت جهان را با قیمتی نازل به دست مشتریان و مصرف کنندگان می‌رساند و حالا کل این وعده‌ها کلاهبرداری از آب درآمده و مالک آن از روز ۲۵ بهمن ماه سال جاری متواری شده است.

اختلاس کوروش کمپانی و گوشی‌هایی که هیچ‌گاه تحویل نشد

ادعای کوروش کمپانی این بود که گوشی موبایل آیفون را که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود، از طریق حذف واسطه‌ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف کننده می‌رساند و دلیل خود را حذف واسطه‌ها اعلام می‌کرد؛ اما مدیران این شرکت پس از دریافت پول از مردم به آن‌ها وعده می‌دادند که یک ماه دیگر گوشی خود را دریافت می‌کنند و حتی قراردادهای خود را طوری تنظیم کرده بودند که در صورت تاخیر در تحویل کالا، اتهامی متوجه آنها نباشد.

ترفند پانزی کوروش کمپانی

هرچند فروش موبایل آن هم نصف قیمت بازار بودار بود و این نکته را به ذهن متبادر می‌کرد که شرکت مذکور روش «شرکت‌های پانزی» را در پیش گرفته است. روش این شرکت‌ها اینگونه است که با یک سرمایه گسترده فعالیت خود را شکل می‌دهند و با دریافت پول از مردم، به وعده‌های قبلی خود ترتیب اثر می‌دهند و این روش را تا آنجایی ادامه می‌دهند که با کمبود ورود سرمایه از سوی مردم مواجه شوند.

اما در حقیقت در این روش سود کار از محل فعالیت اقتصادی به دست نمی‌آید بلکه پول مردم دست به دست می‌شود؛ مدیران کوروش کمپانی نیز همین روش را در پیش گرفته و پس از دریافت پول از مردم به آن‌ها وعده می‌دادند که یک ماه دیگر گوشی خود را دریافت می‌کنند و حتی قراردادهای خود را طوری تنظیم کرده بودند که در صورت تاخیر در تحویل کالا، اتهامی متوجه آنها نباشد.

جالب آنکه، این شرکت در ماه‌های اخیر نتوانسته بود از عهده تعهدات خود برآید و به همین دلیل برخی از کسانی که اقدام به پیش خرید موبایل از این شرکت کرده بودند، در یکی از کلانتری‌های غرب تهران اقدام به طرح شکایت کرده بودند.

کوروش کمپانی و صف بلند شاکیان

اما صف بلند شاکیان کوروش کمپانی در حالی شکل گرفته که باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. امیدواریم هر چه زودتر با بازداشت مدیران این شرکت کلاهبردار، اجازه تضییع حقوق مشتریان داده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha