کد خبر 240782
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

استاندار تهران عنوان کرد:

امنیت و سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم

امنیت و سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم

 استاندار تهران با تاکید بر اهمیت و ضرورت برگزاری باشکوه انتخابات اسفندماه با مشارکت بالای رای دهندگان، گفت: امنیت و سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ علیرضا فخاری استاندار تهران روز شنبه با موضوع انتخابات ضمن اشاره به حضور ۲۱۷ هزار رای اولی در استان تهران، افزود: حضور رای اولی‌ها پای صندوق‌های رای مهم است چرا که پرشورترین حضور در انتخابات قطعا حضور این قشر است.

استاندار تهران با بیان اینکه انتخابات یک صحنه رقابت توام با مردم سالاری و نقطه عطفی برای زندگی مردم و پایه ساز مردم سالاری است، اظهار کرد: هر چقدر مشارکت بالاتر باشد امنیت سازتر است چرا که انقلاب ما فرهنگی و اجتماعی و براساس فرهنگ‌ دینی بوده و باید مشارکت بالا باشد تا طمع و توطئه دشمن نقش بر آب شود.

فخاری ادامه داد: دشمنان ما میل دارند که ما به دیکتاتوری برگردیم و مردم در صحنه انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت نکنند.

استاندار تهران در ادامه درخصوص وضعیت کرسی‌های نمایندگی مجلس در این استان، اضافه کرد: ۳۹ کرسی برای مجلس در استان تهران داریم که چهار کرسی برای اقلیت‌های دینی است و در خبرگان هم امسال ۲۶ کاندیدا در سطح استان رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم وجود دارد تا چهار وجه مد نظر و تاکید راهبری برای انتخابات شکل بگیرد، گفت: رقابت و مشارکت را احزاب و کاندیداها باید ایجاد کنند و البته ما نیز تضمین می‌کنیم که امنیت و سلامت که وظیفه ما است را اجرایی و تضمین کنیم.

فخاری این را هم گفت که آمادگی کامل برای برگزاری انتخابت الکترونیک در تهران وجود داشت اما تصمیم شورای نگهبان این بود که حوزه انتخابیه تهران جزو آن نباشد اما در چند نقطه کشور انتخابات الکترونیکی را خواهیم داشت.

فخاری تعداد صندوق‌های رای استان تهران را ۶ هزار و ۸۰۰ صندوق عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد، پنج هزار صندوق آن فقط مختص شهر تهران است.

وی افزود: بزرگترین مجموعه انتخاباتی از نظر تعداد برای تهران بوده و ابزار و امکانات فراهم شده و برای امنیت و سلامت انتخابات تضمین می دهیم با همه توان تلاش کنیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کسی نباید نگران رای دادن و حفظ رای خود نباشد، افزود: توصیه ما این است که مردم در ساعت های اولیه روز انتخابات رای بدهند اما از ساعت ۸ صبح کار آغاز می‌شود تا ۱۸ ادامه خواهد داشت با تصمیم وزیر کشور و بنا به ضرورت این رای گیری تا ساعت ۲۱ شب می‌تواند تمدید شود.

به گفته فخاری، تمدید ساعت انتخابات بیش از این مقدار با تصمیم و نظر شورای نگهبان است و معتقدم مثل سالیان گذشته این وقت تمدید می‌شود.

وی درمورد ویژگی‌های یک نماینده هم گفت: نماینده باید صادق باشد و در کار اجرایی سابقه داشته باشد تا بتواند برای نظارت بر کاری که خود قبلا انجام داده آمادگی داشته باشد و از یاد نبریم که نماینده محل رجوع مردم است پس باید مردمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha