کد خبر 240751
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی هشدار داد:

کلاهبرداران در کمین خرید زمین‌های گلبهار خراسان رضوی

کلاهبرداران در کمین خرید زمین‌های گلبهار خراسان رضوی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در خصوص وسوسه افراد، دام کلاهبرداران در رابطه با موضوع خرید زمین‌های گلبهار هشدار داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سیدمرتضی مولوی‌پور امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این روزها تبلیغات وسیع و گسترده در فضای مجازی اعم از داخل و خارج کشور، تبلیغات رسانه‌ها اعم از رسمی و غیررسمی به صورت نشریه، پیامک، اطلاعیه و غیره برای خرید زمین در شهر گلبهار بسیاری از مردم را وسوسه کرده که به نوعی اقدام به خرید زمین کنند، بدون آن که عواقب آن آگاه باشند.

وی اضافه کرد:در این موضوع ماجرا تنها به خرید ختم نمی‌شود، چرا که وسوسه افراد به واقع دامی شده تا در تله کلاهبرداران قرار بگیرند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با بیان اینکه تبلیغات برای خرید زمین در شهر گلبهار به گونه‌ای حساب شده و گول زننده بوده که در وهله اول هیچ کس گمان نمی‌کند که دامی برای او گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: شگرد افراد سودجو در تبلیغات خرید زمین با ارائه سند رسمی و استعلام از شهرداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اسناد و املاک و غیره به گونه‌ای است که همه را وسوسه می‌کند و مردم باید مراقب باشند تا که در دام این افراد سودجو گرفتار نشوند.

مولوی‌پور در رابطه با تبلیغاتی که برای خرید زمین‌های شهر گلبهار در فضای مجازی و سایر رسانه‌های غیررسمی با ارسال پیامک‌های تبلیغی مطرح است، بیان کرد: موضوع فروش زمین در شهر گلبهار با عنوان اینکه به بارگاه منور رضوی نزدیک است و با رقمی اندک می‌توان خرید کرد مطرح می‌شود، پیام‌های تبلیغاتی‌ای که برای بسیاری از افراد وسوسه کننده است.

وی تصریح کرد: عده‌ای خواهان استفاده از این امتیاز هستند، اما متاسفانه بسیاری از این اراضی مشاعی بوده و در خارج از شهر گلبهار قرار دارد و خریدار هیچ بهره‌برداری نمی‌تواند از آنها داشته باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به موضوع ارائه سند تک برگی برای این زمین‌ها، بیان کرد: این سندهای تک برگ به صورت مشاعی است و فرد سهمی از کل زمین را در اختیار دارد که محل آن مشخص نیست.

مولوی‌پور افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که قبل از انجام هرگونه معامله‌ای نسبت به صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند تا که در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha