کد خبر 240718
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱

طبق اعلام هواشناسی؛

استان سمنان میزبان بارش برف و باران و کاهش دما است

استان سمنان میزبان بارش برف و باران و کاهش دما است

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز اقصی نقاط استان سمنان میزبان بارش برف و باران و همچنین کاهش دمای هوا خواهد بود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سامانه کم فشار بارشی از روز پنجشنبه به مرور وارد استان سمنان شد و کم کم در اکثر نواحی استان شاهد بارش باران، برف و کاهش دمای هوا بودیم فعالیت این سامانه در روز جمعه به اوج خود رسید اما نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که سامانه کم فشار بارشی امروز نیز در استان تداوم عمل خواهد داشت.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، برای آغاز هفته سمنان در اغلب نقاط استان بارش پیش بینی شده است این بارش‌ها در نواحی مرتفع و کوهستانی به خصوص نیمه شمالی و همچنین بخش کالپوش در شهرستان میامی به صورت برف و کولاک خواهد بود.

وزش شدید باد در ارتفاعات

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی برای شهرهای استان طی روز شنبه بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی شده و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش باران و برف و وزش شدید باد و مه آلودگی پیش بینی می‌شود همچنین اطلاعیه‌ای از سوی سازمان هواشناسی صادر شده و در آن از کاهش دمای هوا بین هشت الی ۱۵ درجه سانتی گراد از امروز شنبه در اقصی نقاط استان سمنان خبر داده است.

این امر نشان می‌دهد که از امروز شاهد یخ بندان و کاهش شدید دمای هوا در استان نیز خواهیم بود. برای امروز در مرکز استان سمنان تداوم بارش باران و سرمای هوا پیش بینی می‌شود این بارش‌ها همچنین سبب کاهش دمای هوا شده و از فردا کم کم از میزان ابرها در مرکز استان کاسته خواهد شد اما مجدداً چهارشنبه این هفته شاهد بارش باران و برف در سمنان خواهیم بود.

گرمسار آسمان نیمه ابری دارد روز گذشته در این شهرستان شاهد بارش بودیم و امروز قدری آرامش به جو گرمسار بازگشته است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۱۷ و هفت درجه بالای صفر اعلام شده است.

تداوم بارندگی‌ها به صورت رگبار و وزش باد در شاهرود

دامغان نیز روز بارانی را خواهد داشت بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۳ و چهار درجه بالای صفر است و بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود همین امر نیز باد سردی را در شهر برای مردم پدید آورده است از فردا کم کم از میزان ابرها در دامغان کاسته می‌شود، برای دو روز شاهد افزایش دما خواهیم بود اما یکباره افت شدید دمای هوا در دیار صد دروازه صورت خواهد گرفت.

در شاهرود آسمان ابری است شبانه روز گذشته در اقصی نقاط این شهرستان باران باریده و صبح سردی را پدید آورده است تداوم بارندگی‌ها به صورت رگبار و وزش باد پیش بینی هواشناسی برای این شهرستان است.

از فردا قدری دمای هوا در شاهرود بالا می‌رود اما از روز دوشنبه یکباره شاهد افت شدید دمای هوا خواهیم بود. میامی امروز هم بارانی است بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۴ و پنج درجه بالای صفر است اما در بخش کالپوش برای امروز و فردا بارش برف پیش بینی شده است همچنین بارش روزهای اخیر به برودت هوا در منطقه میامی و کالپوش منجر خواهد شد.

در پی بارش‌ها هرچند شاهد مه غلیظ و لغزندگی شدید معابر بودیم اما راه‌های مواصلاتی استان مسدود نشدند تردد در محورهای استان همچنین نیازمند تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ است و رانندگان باید هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha