کد خبر 240711
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم

دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم

رئیس فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم، گفت: باید از ظرفیت علمی کشور، به بهترین نحو ممکن در زمینه ارتقای سطح علمی و جهش علمی استفاده کنیم.

محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: اهداف کشور در زمینه تولید علم تنها ارتقای رتبه تولید علم و تدوین مقاله از جایگاه ۱۵ دنیا نیست؛ بلکه منظور و برنامه‌ریزی مراجع علمی کشور تبدیل مقاله به محصول و تولیدات صنعتی در کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های کشور تامین چرخه فن‌آوری و تجاری‌سازی محصولات است. زنجیره علم و فن‌آوری مدنظر مراجع علمی کشور است و هر کدام از زنجیره‌های علم و فن‌آوری مانند مقاله و محصول هر یک ارزش خاص خود را خواهند داشت.

دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم

رئیس فرهنگستان علوم تاکید کرد: گنجینه علمی بسیار خوبی در کشور داشته و دانشمندانی با ضریب هوشی بالا در ایران داریم و باید از این ظرفیت ایران که دارای نیروی انسانی فراوان و متخصص است، به بهترین نحو ممکن در زمینه ارتقای سطح علمی و جهش علمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه ثبت اختراع، تجاری‌سازی و تولید علم، وضعیت خوبی در کشور داریم، یادآور شد: حضور در مستندات علمی و فعالیت در حوزه‌های علمی جزء حضور ایران در عرصه‌های علمی به حساب می‌آید. دانشمندان ایرانی در میان افراد پراستناد و استعداد دنیا قرار دارند.

دزفولی با اشاره به اینکه هفت هزار انجمن علمی در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و آزاد فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های علمی متعددی در فرهنگستان علوم مشغول به فعالیت هستند، گفت: تلاش‌هایی برای ایجاد گروه‌های جدیدی در رشته‌هایی مانند هوش مصنوعی و زیست‌پزشکی در فرهنگستان علوم در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha