کد خبر 240702
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰

سفیر ازبکستان در ایران مطرح کرد؛

باید همکاری میان شهرهای همدان و بخارا افزایش یابد/ تمایل ازبکستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

باید همکاری میان شهرهای همدان و بخارا افزایش یابد/ تمایل ازبکستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به زیبایی‌های شهر همدان گفت: باید همکاری بین شهرهای همدان و بخارا افزایش یابد.

به گزارش گروه استانی حیات، سیدمسعود حسینی شهردار همدان جمعه شب در دیدار سفیر ازبکستان در ایران و هیات تجاری این کشور که به همدان سفر کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد که این دیدارها همراه با نتایج عملی و مثبت باشد تا منافعش نصیب ۲ شهر همدان و بخارا شود.

وی با اشاره به قرابت تاریخی و فرهنگی شهرهای همدان و بخارا عنوان کرد: همدان دارای تاریخ و تمدنی غنی است که گویای وجود لایه های مختلفی از زندگی بوده است و وجود مقبره بوعلی سینا در همدان به عنوان فصل مشترک ۲ شهر فرصتی است که باید مغتنم شمرده شود.

شهردار همدان با اشاره به وجود عالمان، ادبا و اندیشمندان بزرگ در شهر همدان گفت: همدان از لحاظ تاریخی، علمی، دانشگاهی و فرهنگی بسیار غنی است که می توان روی این ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه گذار و گردشگر حساب کرد.

وی ضمن ارائه برخی پیشنهادها در خصوص ارتقای تعاملات ۲ شهر همدان و بخارا افزود: برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، برگزاری تورهای گردشگری، خواهرخواندگی ها، تعاملات فرهنگی، سرمایه گذاری، برگزاری هفته همدان و بخارا و برگزاری مسابقات ورزشی می تواند در ارتقای مناسبات اقتصادی و فرهنگی همدان و بخارا موثر باشد.

حسینی با اشاره به حضور همدان در رویدادهای بین المللی تصریح کرد: این فرصت مغتنمی است که مسیر را برای معرفی همدان به جهانیان و کشورهایی که قرابت تاریخی و فرهنگی زیادی با کشورمان دارند هموار می‌کند.

تمایل ازبکستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

در ادامه این نشست، فریدالدین نصریف، سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با اشاره به زیبایی‌های شهر همدان گفت: همدان یکی از زیباترین شهرهاست که دارای تاریخ غنی و ارزشمندی است و باید همکاری بین شهرهای همدان و بخارا افزایش یابد.

وی با اشاره به فرصت‌های خوب شهرهای همدان و بخارا افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه گردشگری، مباحث اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ارتباطات گسترده‌ای داشته باشیم و با توجه به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی اتفاقات خوبی بین این ۲ شهر خواهد افتاد.

سفیر ازبکستان در ایران با تاکید بر تمایل شرکت‌ها و کارخانجات ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در ایران اظهار کرد: با سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان تفاهم‌نامه های خوبی برای افزایش تبادلات اقتصادی و فرهنگی امضا شد که بر تقویت ارتباط بین ۲ کشور کمک زیادی خواهد کرد.

وی با مهم خواندن رونق گردشگری افزود: میراث فرهنگی غنی همدان و بخارا منبع خوبی برای جذب گردشگر است و با انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه‌ های فرهنگی و گردشگری گام‌های موثری در حوزه تعاملات ۲ شهر برداشته می‌شود.

در این جلسه رییس شورای اسلامی شهر همدان با پراهمیت خواندن جایگاه شهرهای همدان و بخارا عنوان کرد: این ۲ شهر خاستگاه تمدن بشری بودند که در طول تاریخ بر رشد و تحول سایر تمدن‌ها تاثیر گذار بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha