کد خبر 240525
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

تقدیر تشکلهای شاهد وایثارگر از سفیر آفریقای جنوبی

تقدیر تشکلهای شاهد وایثارگر از سفیر آفریقای جنوبی

مدیر کل تشکلهای شاهد وایثارگر و دبیرتشکل هنرمندان ایثارگر از سفیر آفریقای جنوبی در ایران بدلیل شکایت این کشور ار رژیم صهیونیستی بدلیل نقض حقوق بشر در غزه تقدیر کردند.

به گزارش گروه  اجتماعی  حیات،  رحیم نریمانی در این دیدار این اقدام بین المللی کشور آفریقای جنوبی را نشانگر حمایت این کشور از مظلومان جهان برشمرد و افزود :این شکایت در دادگاه لاهه افکار عمومی  جهانی را بر علیه  رژیم صهیونیستی  تقویت و تدبیر ارزشمندی در استفاده از ظرفیت  پروتکل های حقوقی در عرصه بین المللی بود.

مدیر کل تشکلهای شاهد  بنیاد شهید و امور ایثارگران  نسل کشی در غزه را و حمایت آمریکا از این خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی را نمونه حقوق بشر آمریکای دانست و گفت :اقدام مشترک ایران و آفریقای جنوبی در عرصه بین المللی می‌تواند ابعاد این حقوق بشر بر ساخته آمریکایی را که روح استکباری و صیانت از منافع ابر قدرت های جهان را دارد برای افکار عمومی جهان روشن نماید.

تقدیر تشکلهای شاهد وایثارگر از سفیر آفریقای جنوبی

وی سطح روابط ایران و آفریقای جنوبی را در سطوح اقتصادی ، سیاسی وفرهنگی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود : با وجود اینکه دو کشور از لحاظ جغرافیایی بسیار دور هستند اما اشتراکات فرهنگی و سطح روابط  زیاد و در عرصه دیپلماسی ایثار هم آمادگی گسترش روابط هستیم.

تقدیر تشکلهای شاهد وایثارگر از سفیر آفریقای جنوبی


وی برگزاری گالری از هنرمندان دو کشور در موضوع فلسطین را از جمله پیشنهادات برای گسترش فعالیت های فرهنگی در عرصه دیپلماسی ایثار برشمرد وافزود : تشکلهای هنرمند شاهد و ایثارگر آمادگی برگزاری را دارند.

سفیر کشور آفریقای جنوبی در ایران نیز با تشکر از این اقدام فرهنگی و دیپلماتیک خاطرنشان کرد:رژیم صهیونیستی باید در قبال این نسل کشی و کشتار مردم مظلوم فلسطین پاسخگو باشد.

وی با تبریک چهلو پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران و آفریقای جنوبی  اشتراکات تاریخی و فرهنگی  زیادی برخوردار هستند و بایستی با همکاری هم در مقابل فجایع جنگ غزه بایستند.

تقدیر تشکلهای شاهد وایثارگر از سفیر آفریقای جنوبی

وی قدرت نرم را برای مقابله با رژیم صهیونیستی مورد تاکید قرار داد و کارهای فرهنگی وارتباطات بین المللی را بسیار مهم ارزیابی کرد.آقای "مولوی " سفیر آفریقای جنوبی از برگزاری نمایشگاه مشترک فرهنگی در خصوص فلسطین بسیار استقبال کرد و مقرر شد در همایش تشکلها ی شاهد وایثارگر در اصفهان شرکت نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha