کد خبر 240481
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

دریچه های سد رودبار الیگودرز باز می شود

دریچه های سد رودبار الیگودرز باز می شود

فرماندار الیگودرز گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و افزایش تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد رودبار به منظور مدیریت حجم مخزن، دریچه های این سد فردا پنج شنبه باز می شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ از روابط عمومی فرمانداری ویژه الیگودرز، ایمان خسروی اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان سد رودبار، سطح آب رودخانه های پایین دست سد پس از بازگشایی به بیش از نیم متر تا یک متر خواهد رسید.

وی افزود: از تمامی همشهریان و ساکنین پایین دست سد رودبار درخواست می‌شود از هرگونه نزدیک شدن، تردد، استقرار و پارک کردن خودرو در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها، دریاچه سد رودبار و دیگر تأسیسات آبی و نقاط پرخطر جدا خودداری کنند.

نیروگاه برق سد رودبار الیگودرز با ۲ واحد ۲۲۵ مگاواتی و تولید سالانه ۹۸۶ گیگاوات ساعت سال ۹۶ به بهره برداری رسید، این نیروگاه علاوه بر توانایی تولید ۴۵۰ مگاوات توان الکتریکی، قابلیت کنترل فرکانس، کنترل توان رادیو اکتیو و خود راه اندازی جهت بازیابی شبکه سراسری در صورت خاموشی شبکه را دارد.

سد برقابی رودبار الیگودرز با طول تاج ۱۸۵ متر، ارتفاع از پی ۱۵۵، عرض تاج ۱۵ متر از حجم ذخیره حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب برخوردار است.

سد رودبار و نیروگاه آن بر روی رودخانه رودبار (از سرشاخه‌های شرقی حوزه آبگیر رودخانه دز) و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha