کد خبر 240465
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

وزیر ارشاد:

جوانان باید عالمانی چون استاد انصاریان را بشناسند

جوانان باید عالمانی چون استاد انصاریان را بشناسند

محمدمهدی اسماعیلی گفت: به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور تأکید کرده‌ایم شخصیت‌هایی همچون استاد شیخ حسین انصاریان را که منشا خیر و برکت برای جامعه ما بودند، جامعه بشناسد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ بعداظهر امروز سه شنبه (٢٥ بهمن‌ماه) در آیین نکوداشت حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان که در محل انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شد با بیان اینکه ما در تقویم شعبان تلاش کردیم به بحث دعا به ویژه صحیفه سجادیه بپردازیم، اظهار کرد: متاسفانه هنوز صحیفه سجادیه در میان مردم در غربت است. یکی ‌از اقداماتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کنیم موارد مرتبط با حوزه معارف یعنی قرآن، عترت، نماز و دعا است که تلاش می‌کنیم موضوع دعا این سرمایه ارزشمند بی‌نظیر را به نسل جوان‌مان شناسانده تا جامعه ما با دعا انس بگیرد.

وی ادامه داد: خداروشکر در این مسیر کارهای خوبی اتفاق افتاده است و همین امروز هم همایش تجلیل از فعالان صحیفه سجادیه داشتیم. البته از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور خواسته‌ایم شخصیت‌هایی که منشا خیر و برکت برای جامعه ما بودند را باید جامعه بشناسد و به عنوان مفاخر ارزشمند جامعه تجلیل کنیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از شخصیت بزرگی همچون حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان شروع کنیم که یک ‌منبری بی‌نظیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: چطور می‌شود در بین تفاسیر مختلف قرآن کار ایشان برجسته باشد و این مایه مباهات است. ما از کودکی با استاد انصاریان و نوای سوزناک و منبرهای پرمغز ایشان انس گرفته‌ایم و این اشتیاق تا به امروز همه ادامه دارد و همچنان یکی از گزینه‌های ما برای رفتن به مراسم ایشان هستند.

اسماعیلی بیان کرد: ما به تجلیل استاد انصاریان نیاز داریم نه استاد به این تجلیل‌ها. زیرا باید این اسطوره‌ها را به جوانان امروز معرفی کنیم و جامعه امروز تشنه چنین شخصیت‌های بزرگی است و ایشان همچنان منبع فیض هستند و امیدوارم خدا به عمر ایشان برکت بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha