کد خبر 240461
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

برف و باران در راه مازندران

برف و باران در راه مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از روز جمعه گفت: بارش برف از روز شنبه به مناطق میان بند کشیده می شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد شعبانپور با اشاره به استقرار جریانات گرم جنوبی طی هفته جاری و افزایش محسوس دما در استان تا روز پنجشنبه گفت: مدل‌های پیش یابی هواشناسی ورود سامانه سرد و بارشی از روز جمعه را نشان می‌دهد و از نیمه غربی استان شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ بهمن در استان ادامه دارد و با بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی مه آلود با بارش برف و کولاک همراه است.

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب بارش برف به مناطق میان بند (تا ارتفاع ۴۰۰ متر) نیز کشیده می‌شود.

شعبانپور افزود: آب گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محورهای کوهستانی به دلیل کاهش دید، بارش وکولاک برف و یخبندان - افزایش مصرف حامل‌های انرژی به دلیل کاهش محسوس دما از پیامدهای این سامانه بارشی خواهد بود.

وی به رانندگان توصیه کرد: احتیاط در تردد محورهای کوهستانی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha