کد خبر 240435
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

هشدار قرمز مدیریت بحران/ احتمال بارش ۱۰۰ میلیمتری در کرمانشاه

هشدار قرمز مدیریت بحران/ احتمال بارش ۱۰۰ میلیمتری در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به استان و اعلان وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ افشین یگانه شامگاه چهارشنبه در این ارتباط گفت: پیرو صدور هشدار سطح قرمز(شماره۲) هواشناسی مبنی بر بارش (۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر) در سطح استان سامانه بارشی از بامداد پنجشنبه ۲۶ بهمن تا اواسط شنبه ۲۸ بهمن وارد استان می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه ها ضمن اطلاع رسانی هشدارهای لازم را به مردم اعلام کنند.

یگانه تاکید کرد: مردم استان از سفرهای غیر ضرور پرهیزکرده و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.

فرصت یک هفته‌ای به شهرداری کرمانشاه برای جانمایی اردوگاه‌های بحرانی

یگانه همچنین در چهارمین جلسه کمیته فنی آمادگی پاسخ استان کرمانشاه، گفت: فعالیت کمیته آمادگی پاسخ و کمیته راهبردی در مدیریت بحران به منظور تعیین و امکان اسکان اضطراری و همچنین برگزاری مانورها در مواقع بحرانی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه جانمایی و اسکان اسکان توسط شهرداری‌ها باید پیگیری شود، خاطر نشان کرد: بر اساس اهمیت و لزوم این امر فرصت یک هفته‌ای در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار خواهد گرفت که طی این مدت اقدامات و دستورالعمل‌های خود را باید به مدیریت بحران ارائه دهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در حوزه مدیریت بحران کم اهمیت جلوه دادن مساله بحران است که در گام نخست دستگاه‌های متولی باید نسبت به برنامه‌ریزی لازم در حوزه‌های خود بر اساس برنامه ملی ابلاغ شده در سال ۱۴۰۱ اقدام جدی داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه به مساله مهم و بحرانی دیگر اشاره کرد و گفت: اجرای مانور یکی دیگر از مسائل با اهمیت و مهم حوزه مدیریت بحران است و باید به سمت و سویی حرکت کرد که در مانورها به گونه‌ای عمل شود که گویی حادثه واقعی رخ داده است.

یگانه بیان کرد: اگر در مانورها قوی عمل کنیم در واقعیت‌ها مدیریت بحران خوبی خواهیم داشت در همین راستا به منظور آمادگی و سنجش توانایی در برابر بحران‌ها اجرای یک مانور تا پیش از پایان سال جاری پیش بینی شده که طی جلسات متعددی قرار است ابعاد مختلف این مانور بررسی و مورد بحث قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha