کد خبر 240425
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

سفیر ایران خبر داد؛

لغو روادید ایران برای شهروندان تانزانیا

لغو روادید ایران برای شهروندان تانزانیا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و تانزانیا را در حد بسیار خوبی توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های جدید ایران برای گسترش روابط و تسهیل تجارت بین دو کشور، لغو روادید ایران برای شهروندان تانزانیاست که اجرا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حسین الوندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا در مراسم بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، در محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام، ضرورت توجه به مسأله فلسطین را یادآوری کرد و از همه مهمانان خواست یک دقیقه به احترام قربانیان مظلوم فلسطین سکوت کنند.   

الوندی در ادامه از روابط دیرین و تاریخی بیش از هزارساله ایران و تانزانیا سخن گفت و روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را در حد بسیار خوبی دانست که همچنان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور توسعه یابد.  

او اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدید ایران برای گسترش روابط و تسهیل تجارت بین دو کشور لغو روادید ایران برای شهروندان تانزانیاست که اجرایی می‌شود و شهروندان تانزانیا بدون نیاز به روادید می‌توانند به ایران سفر کنند.  

روادید ایران به تازگی، یکطرفه برای ۲۸ کشور از جمله تانزانیا لغو شده است.

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و صنعت زنگبار با ابلاغ سلام و سپاس سامیه سولوهو، رئیس جمهور تانزانیا به سفیر و مقامات ایرانی، به روابط فرهنگی عمیق دو کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در روابط دو کشور انجام شده است که امضای موافقتنامه اجتناب از دریافت مالیات مضاعف بین دو کشور، توافقات اولیه در زمینه صادرات گوشت تانزانیا به ایران و چندین سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور در سال گذشته نشانه‌هایی از عزم جدی دو کشور برای توسعه روابط است.  

در ادامه این مراسم، گروه موسیقی سحر به رهبری سعید خوانساری و گروه نوازندگان نی، سنتور و دف، موسیقی سنتی ایرانی اجرا کردند که مورد توجه مهمانان قرار گرفت.

همچنین، نمایشگاه آشنایی با صنایع دستی، دستاوردهای علمی جدید، جایگاه زنان در ایران و تاریخ روابط سیاسی دو کشور به همت رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد. پایان‌بخش مراسم، پذیرایی از مهمانان با غذاهای متنوع ایرانی بود که به همت بانوان ایرانی مقیم دارالسلام سفره‌آرایی و تزئین شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha