کد خبر 240391
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

وزیر بهداشت؛

در پی سفر گردشگران سلامت به کشور یک میلیارد دلار ارز آوری صورت گرفت

در پی سفر گردشگران سلامت به کشور یک میلیارد دلار ارز آوری صورت گرفت

 وزیر بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران سفر کرده‌اند که یک میلیار دلار ارز آوری داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه گردشگری سلامت در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر سلامت به ایران سفر کرده و یک میلیارد دلار ارز آوری داشته‌اند. 

وی افزود: گردشگران سلامت از ۶۰ کشور جهت درمان به ایران آمده و ۲۰ درصد از گردشگران ایران جزو بیماران بین‌المللی هستند. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تنها ۱۳۰ مرکز مجوز گردشگری سلامت داشتند که این آمار اکنون به ۲۸۰ مرکز رسیده است، گفت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارد، مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند.

عین اللهی ادامه داد: به دلیل سوء استفاده هایی که در گذشته انجام شده، گردشگری سلامت به سفارتخانه ها سپرده شده و رایزن های سلامت این کار را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: عمده گردشگران سلامت شامل عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند. 

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد کل گردشگرانی که به ایران می‌آیند، با هدف درمان بیماری و سلامت سفر می کنند و امیدواریم با همکاری بسیار خوبی که بین وزارتخانه های بهداشت و گردشگری وجود دارد، بتوانیم شاهد رونق بیشتر این موضوع در سال‌های آینده باشیم.

گفتنی است؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز به کار کرد و ۲۶ بهمن ماه به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha