کد خبر 240373
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۲

«حیات» گزارش می‌دهد؛

کمبود ایستگاه‌های شارژ برای تاکسی‌های برقی/ اتوبوس‌های شهرداری هیبریدی هستند یا برقی؟

کمبود ایستگاه‌های شارژ برای تاکسی‌های برقی/ اتوبوس‌های شهرداری هیبریدی هستند یا برقی؟

باتوجه به وارد شدن تاکسی‌های برقی به تهران و نیاز این خودروها به ایستگاه‌های شارژ، باید منابع تأمین کننده انرژی این وسایل مهیا شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، با آمدن اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی سوالی که ذهن فعالان حوزه خودرو را درگیر می‌کند، این است که آیا شرایط شارژ کردن این وسایل برقی مثل، ایستگاه‌های شارژ برای این خودروها مهیا است یا خیر؟

نکته‌ قابل ذکر این است که این خودروهای برقی با خودروهای هیبریدی اشتباه گرفته می‌شوند. خودروهای هیبریدی، وسائلی هستند که هم با بنزین کار می‌کنند و هم با موتور برقی، این خودروها از یک زمانی به بعد و با توجه به سرعت ماشین، منبع انرژی تامین شده خود را از بنزین تعویض کرده و از موتور برقی جذب می‌کنند، فلذا خودروهای هیبریدی نیازی به شارژ موتور برقیشان ندارند.

اما اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی که به ایران آمدند، طبق گفته مسئولان، تماما برقی هستند. پس یکی از چالش‌هایی که شهرداری برای این وسایل حمل و نقل عمومی دارد، تامین ایستگاه‌های شارژ است.

مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درباره تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی گفت: این اتوبوس‌ها کاملا برقی هستند و در پایانه‌ها شارژ می‌شوند و قابلیت این را دارند که یک روز کامل شارژ نگه دارند.

وی ادامه داد: این اتوبوس‌ها چینی هستند و نیازی به شارژ شدن در خیابان و وسط روز ندارند.

گفتنی است که در حال حاضر در برخی از مناطق تهران، ایستگاه‌های شارژ به صورت محدود و آزمایشی نصب شده است اما این تعداد برای استفاده همگان مناسب نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha