کد خبر 240361
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد:

نصب موشک برای نخستین بار در جهان روی یک شناور ۸ متری

نصب موشک برای نخستین بار در جهان روی یک شناور ۸ متری

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: برای نخستین بار در جهان روی یک شناور هشت متری تندرو موشک با برد ۳۰ کیلومتری با قدرت تخریب و دقت بالا نصب شده است.

به گزارش گروه استانی حیات، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در جمع خبرنگاران ‌با بیان اینکه سه فروند شناور پیشرفته تندرو با قابلیت نصب موشک های با برد بالا توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد، اظهار کرد:‌ این شناورها در کارخانه شهید محلاتی سپاه در بوشهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و یک شرکت دانش بنیان داخلی تولید شده است.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت شناورهای پیشرفته تندرو به موضوعات تاب آوری، دریامانی و دریانوردی توجه شده است، افزود: ساخت شناورهای تندرو باید به گونه‌ای باشد که قابلیت دریانوردی در دریای خلیج فارس وعمان را داشته باشند برهمین اساس جنس شناورها از فایبرگلاس به آلومنیومی که سبک و از مقاومت بالا برخوردارهستند تغییر یافته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه قابلیت این شناورها به گونه‌ای است که برای نخستین باردر جهان روی یک شناور هشت متری موشک با برد 30کیلومتری با قدرت تخریب و دقت بالا نصب شده است، تصریح کرد: برای  نخستین بار از روی شناور پیشرفته شهید مهدوی که اقیانوس‌پیماست موشک بالستیک شلیک شد.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه از این جهت شناورها به نام شهدا نامگذاری می‌شوند چرا که معتقدیم شهدا زنده هستند، گفت: در 45 سال گذشته ‌دشمن ما را تهدید می کند و این تهدیدها هم همیشه وجود خواهد داشت اما ما باید آمادگی رزم خود را بالا ببریم که این مهم با جدیت در نیروهای مسلح در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha