کد خبر 240342
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در گفتگو با «حیات»:

«شور عاشقی» از معدود فیلم‌های وقایع پس از عاشوراست/ نقش حمایتی بنیاد شهید در فیلم «شور عاشقی» بسیار خوب بود

«شور عاشقی» از معدود فیلم‌های وقایع پس از عاشوراست/ نقش حمایتی بنیاد شهید در فیلم «شور عاشقی» بسیار خوب بود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با اشاره به نیاز همکاری موثر هنرمندان و خیران در نگارش آثار هنری خوب، گفت: نقش حمایتی وزارت ارشاد و بنیاد شهید در فیلم «شور عاشقی» بسیار خوب و موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ روز گذشته نمایش ویژه فیلم سینمایی «شور عاشقی» در بنیاد سینمایی فارابی با حضور سازندگان و آیت‌الله محمدحسن اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا پس از اکران این فیلم بیان کرد: یک سال پیش داریوش یاری -کارگردان فیلم شور عاشقی- به بنیاد بین‌المللی عاشورا آمد و در خصوص این فیلم به گفت‌وگو نشستیم؛ با وجود اینکه ما در بنیاد امکانات خاصی نداریم به ایشان قول دادیم در مورد هر موضوعی که نیاز به پشتیبانی باشد ما حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در گام اول با کسانی که اهل رسانه و فیلم بودند در مورد این فیلم گفت‌وگو کردیم و انتقادهایی به فیلم‌نامه وجود داشت که نکات را به آقای یاری پیشنهاد کردیم. همچنین با اعضای تیم فیلم شور عاشقی همراهی لازم را داشتیم و هرجایی که مشکلی در برخی سازمان‌ها یا مجموعه‌ها وجود داشت با رایزنی مشکلات را حل کردیم. در این میان با عتبه امام حسین(ع) رایزنی‌هایی برای ضبط فیلم صورت گرفت که آنها نیز نقش خوبی در کمک به اعضای این فیلم داشتند

آیت‌الله اختری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «حیات» درباره فیلم سینمایی «شورعاشقی» گفت: این فیلم از جمله معدود فیلم‌هایی است که درباره وقایع پس از عاشورا نگارش شده است. ما باید به اینگونه فیلم‌ها بیشتر بپردازیم تا هنرمندان جوان تشویق شوند، در اینگونه از هنرها بیشتر وارد شده و به آن بپردازند.

وی ادامه داد: در واقع ما به اینگونه فیلم‌ها بسیار نیاز داریم. همه جا به این نکته هم اشاره کرده‌ام که با توجه به گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید هر سال موسسات فیلمسازی و سینمایی در عین اینکه در همه گونه‌های فیلمسازی ورود می‌کنند، در زمینه مسائل اخلاقی، معرفتی و دینی فیلم بسازند. در زمینه زندگی حضرت محمد (ص)، ائمه اطهار و یاران ایشان هنرمندان می‌توانند با کمک تاریخ‌دانان و اندیشمندان برنامه‌های بسیار خوبی تولید کرده و سرمایه‌گذاران در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا همچنین گفت: هنرمندان می‌توانند با همکاری برخی از خیران که در زمینه ترویج فرهنگ حسینی کارهای موثری انجام می‌دهند؛ اقدامات هنری انجام دهند. در همین زمینه نقش حمایتی و پشتیبانی وزارت ارشاد و بنیاد شهید در فیلم «شور عاشقی» بسیار خوب بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha