کد خبر 240306
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

علی لطیفی در گفتگو با «حیات»:

ضعف در ساختار دفاعی منجر به حذف تیم ملی شد/ اختلاف نکونام و خطیر به استقلال ضربه می‌زند

ضعف در ساختار دفاعی منجر به حذف تیم ملی شد/ اختلاف نکونام و خطیر به استقلال ضربه می‌زند

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت حال حاضر تیم ملی و استقلال صحبت کرد.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص درگیری اخیر میان جواد نکونام و علی خطیر و وضعیت استقلال اظهار کرد: هم علی خطیر و هم جواد نکونام را به خوبی می‌شناسم و رابطه خوبی با هر دو نفر دارم و از دوستان من محسوب می‌شوند. اختلاف ایجاد شده میان این دو نفر از نظر من جالب نیست و خصوصاً اینکه پای این صحبت‌ها به فضای رسانه‌ای هم باز شود و حرمت‌ها در فضای علنی شکسته شود. این دو عزیز هر مشکلی دارند در جلسه خصوصی با هم مطرح و حل و فصل کنند و اگر نمی‌شود به همکاری با یکدیگر ادامه ندهند. این قشنگ نیست که مسائل داخلی استقلال سوژه و خوراک خبری رسانه‌ها و فضای هواداری شود. این تنش‌ها فقط به استقلال ضربه می‌زند.

وی افزود: هم خطیر هم نکونام هدفشان موفقیت استقلال است و هر دو پیش از اینکه در استقلال مسئولیتی داشته باشند طرفدار این تیم بودند و اگر هم حرفی زده می‌شود و کاری انجام می‌شود فقط در جهت تلاش برای موفقیت تیم است و اختلافی هم اگر وجود دارد در همین راستاست. به نظر من بخشی از این موارد سو تفاهم است که با صحبت رودررو برطرف خواهد شد. امیدوارم دیگر چنین مسائلی را در فضای رسانه‌ای از هیچکدام از این دو عزیز شاهد نباشیم. دود این مصاحبه‌ها در نهایت در چشم استقلال می‌رود و هیچ ثمره مثبتی برای تیم ندارد.

پیشکسوت استقلال در ادامه گفت: خیلی‌ها نمی‌خواهند که خطیر و نکونام ارتباط خوبی داشته باشند چرا که منافعشان به خطر می‌افتد و برای اینکه این دو نفر با هم وارد چالش بشوند دست به هر کاری می‌زنند. برخی دیگر نیز در ظاهر استقلالی هستند اما منافع آنها ایجاد می‌کند که مدیرعامل و سرمربی تیم را رودرروی هم قرار دهند. اینها خیانتکار هستند و هواداران استقلال نباید گول آنها را بخورند. هیچ مجموعه‌ای موفق نخواهد شد مگر اینکه همه عواملش دست به دست هم دهند و با هم یکدل و متحد باشند. استقلال نباید از این موضوع فاصله بگیرد.

لطیفی در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها هم اظهار داشت: تیم ملی در این دوره از جام ملت‌ها در ساختار دفاعی دچار ضعف بود و برطرف نشدن این ضعف باعث شد ما مقابل قطر شکست بخوریم و حذف شویم. ما در کل تورنمنت فقط در بازی با هنگ کنگ دروازه‌مان بسته ماند که آنهم به دلیل ضعف تیم حریف در تمام کنندگی بود و فرصت‌های گلزنی خوبی هم مقابل همین هنگ کنگ دادیم که می‌توانست منجر به گل شود. ما ساختار دفاعی را درست نکردیم و همین باعث شد با وجود قدرت در خط حمله نتوانیم از برتری خودمان استفاده کنیم و در نهایت تن به شکست دادیم.

وی افزود: در زمان کی‌روش ما ساختار تدافعی خوبی داشتیم ولی تیم در فاز هجومی ضعیف بود و حالا برعکس شده است و قلعه‌نویی نتوانست به موازات تقویت بازی هجومی و خط حمله تیم، خط دفاعی را هم در وضعیت خوبی نگه دارد و به نوعی تیم را بالانس کند. این مشکل اصلی تیم ما در قطر بود که باعث شکست ما شد. امیدوارم تا جام جهانی با تغییرات ساختاری که داده می‌شود این ضعف برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha