کد خبر 240305
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

به‌دلیل حمله سایبری و هک سایت خانه ملت؛

رای‌گیری مجلس قیام و قعودی شد/ اجازه ورود به خبرنگاران را ندادند

رای‌گیری مجلس قیام و قعودی شد/ اجازه ورود به خبرنگاران را ندادند

رای‌گیری بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور به‌دلیل حمله سایبری به مجلس به شیوه قیام و قعود انجام شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، در نشست علنی امروز- چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار مجلس قرار گرفت که به‌دلیل حمله سایبری به سامانه‌های مجلس، این رای‌گیری با قیام و قعود انجام شد.

حمله سایبری و هک سایت خانه ملت و سامانه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی سبب بروز اختلالاتی در این سامانه‌ها شد و در پی آن خبرنگاران پارلمانی، تصویربرداران و عکاسان، اجازه ورود به مجلس را اخذ نکردند.

همچنین از سوی دیگر، جلسه امروز مجلس برای بررسی حمله سایبری و هک سایت خانه ملت و سامانه‌های داخلی به‌صورت غیر علنی آغاز شده و از ورود خبرنگاران پارلمانی، تصویربرداران و عکاسان به مجلس برای گزارش مصوبات مجلس جلوگیری شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که تحت عنوان اطلاعات هک شده در فضای مجازی و توسط برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شده، مخدوش است، گفت: دسترسی‌هایی که می‌توانست بیش از این مساله‌ساز شود مسدود شده است.

به‌دنبال حمله سایبری و هک سایت و سامانه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی و بروز اختلالاتی در این سامانه‌ها، امروز اجازه ورود خبرنگاران به مجلس داده نشد.

 روز گذشته و طبق اعلام روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شد.»

در پی حمله سایبری صورت گرفته، امروز اعلام شد که به دلیل اختلال در برخی سامانه‌های داخلی مجلس امکان ورود و تردد خبرنگاران وجود ندارد؛ بر این اساس جلسه علنی امروز مجلس بدون حضور خبرنگاران رسانه های مختلف تشکیل می شود.

قرار است در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha