کد خبر 240290
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۸

استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

تلاش برای ماندگار کردن بازارهای کرمانشاه در ذهن گردشگران

تلاش برای ماندگار کردن بازارهای کرمانشاه در ذهن گردشگران

استاندار کرمانشاه با تاکید بر نقش بی‌بدیل اصناف و بازاریان کرمانشاه در جذب گردشگران گفت: باید با همفکری و همکاری هم بازارهای کرمانشاه را در ذهن گردشگران ماندگار کنیم.

به گزارش گروه استانی حیات، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست با اتحادیه‌ها و اصناف استان با بیان اینکه اصناف و بازاریان همواره پای کار انقلاب بوده‌اند، گفت: کرمانشاه در طول تاریخ همواره اصناف و بازاریان شریفی داشته که نقش مهمی در تحولات استان و کشور داشته‌اند و خوشبختانه این سرمایه ارزشمند به دوران انقلاب هم رسیده و اصناف و بازاریان کرمانشاه در این چهار دهه گذشته همواره پای کار انقلاب و نظام بوده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت اصناف برای پیشبرد استان، افزود: استان ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری دارد که باید از آنها برای بالندگی و رشد روزافزون بهره بگیریم و این میان اصناف می‌توانند نقش مهمی در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

بازارهای کرمانشاه باید در ذهن گردشگران ماندگار شود

استاندار کرمانشاه از گردشگری به عنوان یکی از فرصت‌های بی‌بدیل استان یاد کرد و ادامه داد: توسعه گردشگری می‌تواند به رونق اقتصادی و اشتغال استان کمک کند که همین امر موجب رونق کار صنوف خواهد شد و برکت آن به تمام مردم استان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: قطعاً نقش اصناف در رونق گردشگری استان می‌تواند یک نقش پیشرو باشد، چرا که گردشگر از لحظه ورود به استان تا لحظه خروج خود با بسیاری از صنوف سر و کار دارد و قطعاً رفتن به بازار و خرید سوغات جزو برنامه‌های اصلی هر گردشگر خواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه باید تلاش کنیم هر گردشگر مبلغ خوبی برای استان باشد تا بتواند گردشگران بسیاری را به استان بیاورد و این میان نقش اصناف و بازاریان در جذب گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است، در خصوص لزوم آراستگی و زیباسازی بازارهای استان، خاطرنشان کرد: این انتظار هست که اتحادیه‌ها و اصناف جلسات مشترکی برگزار کرده و بیندیشند که چگونه می‌توانند به زیبایی و نظافت  بازار کمک کنند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: از طرفی رفتار اصناف با گردشگران بسیار حائز اهمیت است و ما باید یک نمایش از مروت و جوانمردی کرمانشاهی را از طریق صنوف با رعایت انصاف در داد و ستد به نمایش بگذاریم.

صحرایی با اشاره به اینکه نوروز پیش رو فرصت خوبی است که بازار کرمانشاه و ظرفیت‌های آن را به گردشگران معرفی کنیم و از الان صنوف ما باید به فکر زیباسازی و نظافت بازارها باشند، بر لزوم تجلیل از کسبه برتر تاکید کرد و گفت: با تعیین شاخص‌هایی باید از کسبه برتر تجلیل کنیم تا این کار انگیزه‌ای برای آنها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha