کد خبر 240287
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۶

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

خدمات سلامت رایگان محدود به زنان نمی‌شود/ امید به زندگی در ایران به ۷۸.۵ سال رسیده است

خدمات سلامت رایگان محدود به زنان نمی‌شود/ امید به زندگی در ایران به ۷۸.۵ سال رسیده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فرزند سالم داشته باشیم، باید مادر سالم داشته باشیم، گفت: خدمات سلامت رایگان محدود به زنان نمی‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان برگزاری آئین افتتاحیه «بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای گروه پنج» به موضوعات مهمی اشاره کرد.

وی در این مراسم گفت: با توجه به اینکه سلامت خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به اجرای برنامه سلامت خانواده اقدام کرده است.

خدمات سلامت رایگان محدود به زنان نمی‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارائه خدمات سلامت رایگان محدود به زنان نمی‌شود، تصریح کرد: به تازگی، برنامه‌ای در وزارت بهداشت اجرا شده است که بر مبنای آن کودکان زیر ۷ سال خدمات سلامت را در مراکز دولتی و بیمارستان‌های دانشکاه‌های علوم‌پزشکی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر شرایط خانواده درست باشد جامعه نیز درست می‌شود، ادامه داد: اگر بخواهیم یک جامعه سالم داشته باشیم باید به سلامت خانواده توجه کنیم و خانواده را محور سلامت در نظر بگیریم. مادران، نقش موثری در سلامت خانواده دارند؛ چرا که می‌توانند مسائلی مانند تغذیه خوب، تغییر سبک زندگی و سلامت روانی را در خانواده‌ها اجرا کنند.

عین‌الهی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به موضوع سلامت خانواده توجه می‌کند، یادآور شد: به دلیل اینکه موضوع سلامت خانواده را در کانون توجه قرار داده‌ایم، برنامه سلامت خانواده را در کشور ایران اجرا می‌کنیم. در این زمینه نظر داریم «کنگره‌ بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک» را طی روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها بیانگر این است زنان حدود ۵۰ درصد افراد یک جامعه را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: با توجه به جمعیت زنان و نقش محوری آنان در خانواده باید به موضوع سلامت زنان توجه کرد. همچنین زنان می‌توانند نقش محوری در جهت اجرای جوانی جمعیت و جمعیت شاداب داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: اگر خواهان داشتن فرزند سالم هستیم، باید مادر سالم داشته باشیم. در اکثر خانواده‌ها مادران بیشترین نقش را در حفظ و سلامت اعضای خانواده ایفا می‌کنند و اهمیت سلامت زنان به جوانی جمعیت و جمعیت شاداب و بحث مربوط به بارداری و مواردی که یائسگی دارند و ... اهمیت دارد.

وی در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد: اگر می‌خواهیم فرزند سالم داشته باشیم، باید مادر سالم داشته باشیم و نقش مادر در محوریت سلامت و جامعه قرار دارد. خانواده سالم به مادر نیاز دارد.

امید به زندگی به ۷۸.۵ سال رسیده است

عین‌اللهی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه سلامت گفت: امید به زندگی در ابتدای انقلاب اسلامی ۵۶ سال بود، اما در حال حاضر، امید به زندگی به ۷۸.۵ سال رسیده است. میزان امید به زندگی، یکی از شاخص‌های مهم عرصه سلامت به حساب می‌آید. همچنین میزان مرگ و میر مادران در پیش از انقلاب معادل ۲۵۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که این عدد به ۲۳.۷ در ۱۰۰ هزار تولد زنده رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha