کد خبر 240284
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۹

سخنگوی اقتصادی دولت مطرح کرد؛

قیمت نان در برخی استان‌ها افزایش می‌یابد/ اعلام دلیل عدم عرضه سهام عدالت به جاماندگان

قیمت نان در برخی استان‌ها افزایش می‌یابد/ اعلام دلیل عدم عرضه سهام عدالت به جاماندگان

سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم اعلام کرد که در برخی استان‌ها تقاضای افزایش قیمت داشتند که به شوراهای آرد و نان رفت و مصوب شد اما اگر تخلفی شود، رسیدگی به آن در حوزه فعالیت وزارت صمت و سازمان تعزیرات است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم درباره ادعای افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها گفت: سیاست دولت در این خصوص این است که سهم هزینه نان در معیشت و سفره خانوار پایین بماند. این سهم در ابتدای دولت ۲.۵ درصد بود که اکنون به ۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در برخی استان‌ها تقاضای افزایش قیمت داشتند که به شوراهای آرد و نان رفت و مصوب شد اما اگر تخلفی در قیمت و کیفیت ایجاد شود، رسیدگی به آن در حوزه فعالیت وزارت صمت و سازمان تعزیرات است.

منتظر معرفی شرکت‌های ارزنده برای سهام عدالت جدید هستیم

سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم در مورد وضعیت جاماندگان سهام عدالت و رایزنی با برخی وزارتخانه‌ها برای عرضه سهام شرکت‌های تابعه یادآور شد: در دو سال در قانون بودجه موضوع عرضه سهام عدالت به جاماندگان آمده بود اما اینکه اجرایی نشده، به دلیل این است که برخی وزارتخانه‌ها سهام شرکت‌های خود را نداده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اصرار داریم که شرکت‌هایی که به این فهرست می آیند، شرکت‌های ارزنده باشند. امیدواریم مخالفت دو وزارتخانه مخالف را مرتفع کنیم. مذاکرات اولیه با وزارتخانه‌های ذی‌ربط و حوزه حقوقی دولت انجام شده و امیدواریم رأی دولت را در این خصوص اخذ کنیم.

سند رمز ارزها تدوین شده است

خاندوزی همچنین گفت: در قانون جدید بانک مرکزی که آذر ماه از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد این وظیفه بر عهده بانک مرکزی گذاشته شده تا سندی برای رمز ارزها تدوین شود تا در این خصوص به شفافیت برسد. بانک مرکزی سند آن را تهیه کرده و در مراحل بررسی و تأیید قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha