کد خبر 240256
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

استرالیا:

تمام محدودیت‌های تجاری با چین باید رفع شود

تمام محدودیت‌های تجاری با چین باید رفع شود

وزیر تجارت استرالیا اعلام کرد که این کشور تلاش دارد که تمام موانع تجاری با چین برداشته شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از رویترز، «دان فارل» وزیر تجارت استرالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که رفع ممنوعیت‌های تجاری با چین که از زمان کرونا باقی مانده در اولویت گفت‌وگوهایش با «وانگ ون‌تائو» وزیر تجارت چین خواهد بود.

وی دراین‌باره افزود قرار است با همتای چینی خود در کنفرانس سازمان تجارت جهانی در ابوظبی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. این کنفرانس ۲۶ تا ۲۹ فوریه (۷ تا ۱۰ اسفند) برگزار می‌شود.

«آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا اواسط آبان در آستانه سفر به پکن اعلام کرد که سفرش به چین برای دیدار به «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور و «لی چیانگ»، نخست‌وزیر چین «گامی بسیار مثبت» در جهت عادی‌سازی رابط تیره دو کشور است. سفر نخست‌وزیر استرالیا به پکن و شانگهای در اواسط آبان ماه نخستین سفر یک مقام استرالیایی به چین از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود.

سفر نخست‌وزیر استرالیا به چین پس از آن اعلام می‌شود که پیش از این وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که دو طرف برای حل‌وفصل مناقشه بر سر تعرفه کالاهای یکدیگیر به توافق رسیدند.

احیای روابط با چین که چند سال است به علت اختلاف‌ها بر سر مسائلی مانند شرکت مخابراتی هواوی، جاسوسی، همه‌گیری کرونا تیره شده، از سال ۲۰۲۲ اولویت اصلی آلبانیزی بوده؛ سالی که قدرت در استرالیا را به دست گرفته است. نخست‌وزیر استرالیا دراین‌باره گفته است «این مهم است که روابط ما با چین پایدار و باثبات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha