کد خبر 240251
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

دشمن صهیونیست طی ۱۳۰ روز جنگ در تحقق اهدافش ناکام مانده است

دشمن صهیونیست طی ۱۳۰ روز جنگ در تحقق اهدافش ناکام مانده است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دشمن صهیونیست جز انتقام گرفتن وحشیانه از غیرنظامیان و افراد بی‌گناه کاری از پیش نبرده است. اوضاع ساکنان غزه باید وجدان بشری را به حرکت درآورد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنانی به مناسبت روز جانباز گفت: امروز به مناسبت روز جانباز یعنی روز جانبازان مقاومت که بخش ارزشمندی از فداکاران را تشکیل می‌دهند گرامی داشته‌ایم. مناسبت دوم هم به ایران مقاومت ارتباط دارد که روزهای زیادی را در زندان‌ها گذرانده‌اند. برخی پرونده‌های اسیران ما نزد دشمن مانند اسیر «یحیی سکاف» همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت روز پاسدار در ایران افزود: به برادرانمان در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در ایران روزشان را تبریک می‌گوییم؛ کسانی که به حق از آغاز تکیه‌گاه حقیقی و حامیان نیرومند تمامی جنبش‌های مقاومت بوده‌اند. وضعیت کنونی محور مقاومت و قدرت آن به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است که در چنین روزهایی به پیروزی رسید.

سید حسن نصرالله بیان کرد: دشمن صهیونیست جز انتقام گرفتن وحشیانه از غیرنظامیان و افراد بی گناه کاری از پیش نبرده است. رزمندگان مقاومت در غزه طی ۱۳۰ روز نبرد حماسه بزرگی خلق کردند. دشمن صهیونیست در تحقق اهدافش ناکام مانده است.

وی افزود: آنچه در غزه رخ می دهد و محاصره شدید ساکنانش در شرایط سخت باید که وجدان بشری را به حرکت درآورد.

نصرالله گفت: ۱۳۰ روز از پایداری افسانه‌ای مبارزان مقاومت در غزه، قهرمانی‌های معجزه‌وار و صبر بی‌همتای آنان در طی تاریخ می‌گذرد و از سوی دیگر ۱۳۰ روز نیز از شکست اسرائیل و ناتوانی آن در تحقق هدف‌هایش می‌گذرد. ۱۲۹ روز نیز از حمایت، پشتیبانی و همراهی کشورهای محور مقاومت و بسیاری از ملت‌های جهان می‌گذرد.

وی ادامه داد: به تمامی خانواده‌های شهیدان در تمامی جبهه‌های مقاومت که در این روزها به شهادت رسیده‌اند تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل طلب می کنیم.

نصرالله گفت: اقدامات ما در جبهه لبنان یک مسوولیت ملی و در وهله نخست پاسخی راستین به مسوولیت ایمانی، اخلاقی و دینی ما است.  وقایع غزه باید وجدان جهانیان را به لرزه درآورد و آن‌ها باید در قبال این حمله و فاجعه بشری احساس مسوولیت کنند.

وی افزود: شکل گیری رژیم اشغالگر اسرائیل ریشه تمامی بحران‌های منطقه است و تاریخ لبنان بر درستی این موضوع گواه است. اسرائیلِ قوی خطری برای منطقه است و اسرائیل ترسو که با بازدارندگی مواجه شده است خطر کمتری برای منطقه دارد.

نصرالله گفت: در خصوص رخ‌دادهای غزه باید گفت که پیش از منافع ملی فلسطین، منافع ملی کشورهای منطقه در شکست رژیم صهیونیستی است. گشایش جبهه لبنان با اشغالگران در درجه نخست منافع ملی ما را در جلوگیری از پیروزی دشمن صهیونیست تشکیل داد.

وی افزود: این که برخی می‌گویند منفعتی در اقداماتی ما در جبهه لبنان نیست، خود یک مشکل و موضوعی فاجعه‌آمیز است. برخی طرف‌ها، دستاوردها و پیروزی‌ها هر چه هم که باشد، از پیش حکم خود را صادر کرده‌اند و آن چه را تحقق می‌یابد دستاورد خیالی می‌خوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha