کد خبر 240210
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال به نتیجه می‌رسد

طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال به نتیجه می‌رسد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح همسان‌سازی دریافتی‌های بازنشستگان در صندوق بازنشستگان کشوری، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش انجام شده و تا پایان سال ان‌شالله به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ آئین رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش آفرین صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز (سه شنبه ۲۴ بهمن‌ماه) با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان و مدیران هلدینگ‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و تشکر از حضور چشم‌گیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود قطب‌بندی قدرت‌های جهانی را تغییر داد و ان‌شالله‌ زمینه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

مرتضوی گفت: صندوق های بازنشستگی ملجا و پناه بازنشستگان هستند. انسان‌هایی که سال‌های سال با تمام تخصص و توان‌شان تلاش کردند و موی سپید را به نقد جوانی خریدند، اکنون چشم امیدشان به صندوق‌ بازنشستگی کشوری است.وی با اشاره به اینکه مشکلات پیش‌روی صندوق‌های بازنشستگی یکی از رایج ترین مشکلات دولت‌ها در همه کشورهاست گفت: اگر نگاهی به بودجه سنواتی دهه نود داشته باشیم معدل میانگین رشد بودجه سالانه کشور حدود ۲۰ درصد بود اما در سال آخر دولت دوازدهم این بودجه ۱۲۶ درصد افزایش داشت و این امر باعث شد که دولت سیزدهم در هفت ماهه اول دوره تصدی خود با کسری بودجه شدید مواجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از حوزه‌هایی که دولت در آن با مشکل اساسی مواجه شد حوزه صندوق‌های بازنشستگی بود که با حدود ۴۰۰ همت کسری در این حوزه مواجه بودیم. این در حالی بود که درآمدهای کشور هم بسیار کاهش یافته و فروش نفت‌مان به زیر چهارصد هزار بشکه در سال رسیده بود.

مرتضوی ادامه داد: اما با سرکار آمدن دولت مردمی و عزم جزم مدیران خدمت‌گزارش، بسیاری از منابع داخلی برای صندوق‌ها باز شدند، فروش نفت و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرد و بسیاری از مشکلات در این حوزه حل شدند.

مرتضوی با اشاره به طرح همسان‌سازی کارکنان دولت که در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود گفت: باوجود تمام این مشکلات، طرح همسان‌سازی دریافتی‌های بازنشستگان در صندوق کشوری، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش انجام شده و تا پایان سال ان‌شالله به نتیجه خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع باز فعال‌سازی واحد های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در همه بخش‌های اقتصاد کشور از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم است گفت: بالغ بر شش هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل با کمک‌های دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده‌اند. در سالی که مقام رهبری آن را به عنوان سال «رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کردند مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارش آبرومندانه و قابل دفاعی در حوزه پیشرفت رشد تولید برای ارائه دارد که بخش عمده‌ای از این پیشرفت در صندوق‌های بازنشستگی اتفاق افتاده است.

مرتضوی ادامه داد: دولت تقریبا سالانه حدود ۲۶۰ همت بابت مستمری و بیمه بازنشستگان پرداخت می‌کند و متاسفانه به دلیل تلنبار شدن بدهی و بار مالی سنگین از ادوار قبل، بخش قابل توجهی از این عدد نه از سود شرکت‌های تابعه، بلکه از منابع عمومی کشور پرداخت می‌شود. اما در مدت گذشته از دولت سیزدهم تلاش‌های ویژه‌ای جهت حل این مشکلات صورت گرفته و در این نقطه امیدوار هستیم که به همت سرپنجه‌های توانمند مدیران جهادی صندوق بازنشستگی کشوری، بتوانیم با افزایش بهره‌وری شرکت‌های تابعه این صندوق شاهد کاهش سالانه ده درصدی پرداختی دولت به این صندوق باشیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح داشت: ما بازنشستگان را سرمایه و ولی نعمت خودمان می‌دانیم و دغدغه اصلی دولت آیت‌الله رئیسی رفاه و زندگی بازنشستگان است. با پیش‌بینی‌هایی که در بودجه امسال صورت گرفته، امیدوار هستیم که بهبود چشم‌گیر و قابل توجهی در زندگی این عزیزان مشاهده شود.

در حاشیه این مراسم همچنین از ۱۲۰ خدمت و دستاورد جدید شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری به صورت برخط در سراسر کشور رونمایی شد و مدیران هلدینگ های تابعه این صندوق نیز به صورت دسته‌جمعی با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha