کد خبر 240198
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

بحران بازنشستگی وجود دارد، اما قابل حل است

بحران بازنشستگی وجود دارد، اما قابل حل است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: من امروز بعد از ۵ ماه حضور در صندوق بازنشستگی معتقدم که مشکل صندوق‌های بازنشستگی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، آئین رونمایی از خدمات نوین و دستاوردهای ارزش آفرین صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز (سه شنبه ۲۴ بهمن‌ماه) با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان و مدیران هلدینگ‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

مهدی مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در آغاز این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در جلسه گفت: صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یک بنگاهی است که مدیران آن تلاش در افزایش خدمات برای خیل عظیمی از شهروندان بازنشسته دارند. بازنشستگانی که سالها خدمت کردند به امید روزی که دوره بازنشستگی را داشته باشند.
مسکنی افزود: در ۵ ماه گذشته در صندوق بازنشستگی کشوری با دو سؤال روبرو بودیم که آیا بحران بازنشستگی وجود دارد و آیا می‌شود مسیر را با گذشت و مجاهدت راه را باز کرد یاخیر؟ در نگاه اول به بحران صندوق‌های بازنشستگی اشاره دارد و در نگاه دوم بر گرفته از ایثار، پدیده سالمندی را فرصت می‌بینیم. من امروز بعد از ۵ ماه حضور در صندوق بازنشستگی معتقدم که مشکل صندوق‌های بازنشستگی قابل حل است.
وی ادامه داد: مجموعه صنایع شیر ایران وعده دولت در حوزه ارائه شیر رایگان به مدارس را مدیریت و حل کرد. همچنین مجموعه‌های  فولاد اکسین، شرکت ملی نفت‌کش، شرکت دام و طیور فارس، هلدینگ عمران، شرکت هواپیمایی آسمان و چابهار هر کدام برای حل نظام مسائل کشور در برهه‌های حساس به داد دولت رسیدند.

مسکنی تصریح کرد: آنجا که ما برای تولیدات استراتژیک و تامین منابع کشور نیاز داشتیم که نفت‌کش‌ هایمان به دل اقیانوس‌ها بزنند و کار بر زمین مانده را پیش ببرند، شرکت ملی نفتکش این کار را کرد. آنجا که برای تامین مرغ کشور در خطه جنوب نیاز داشتیم که نهاده‌های دامی در جایی انبار بشوند و مرغ مادر تکثیر شود، شرکت دام و طیور فارس این کار را کرد.
وی افزود: آنجا که نیاز داشتیم در نهضت ملی مسکن دستگاه‌های دولتی به کمک دولت بیایند. آنجا که نیاز  ترافیک حمل‌ونقل هوایی کشور در ایام تعطیلات نوروز و اربعین با مشکل مواجه شد این شرکت‌های هواپیمایی آسمان و چابهار بودند که با تحمل زیان‌های ناشی از قیمت و عدم کاهش خدمات مجاهدانه برای خدمت به مردم عزیز در میدان حضور پیدا کردند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: هزاران مصداق اینچنینی امروز در صندوق بازنشستگی داریم که که همکاران ما برای حل نظام مسائل کشور به داد دولت رسیده‌اند. پس می‌شود کار کرد و بحران بازنشستگی را هم تبدیل به فرصت کرد؛ اما لازمه این کار این است که بپذیریم می‌شود این بحران را درمان کرد.

مسکنی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی فرصت‌های پیش‌رو صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرداخت مستمری بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مستمری بگیران و موظفی بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و جریان نقدینگی ۲۳ همتی که این امر برای صندوق ایجاد می‌کند یک فرصت پیش‌روی صندوق بازنشستگی است که صندوق می‌تواند با دیجیتال کردن اقتصاد کشور و از آن بهره ببرد.

وی افزود: اصلاح شاخص‌های بیمه‌ای در صندوق بازنشستگی کشوری هم یکی از فرصت‌های پیش‌رو صندوق است. بیش از ۳۳۹ هزار نفر بازنشسته کارمند دولت با زیر ۱۵ سال سابقه داریم که صندوق‌شان صندوق بازنشستگی کشوری نیست و اگر ورودی این مستمری بگیران به صندوق بازنشستگی وارد شو، سالانه قریب به ۳۰ همت به اعتبارات صندوق بازنشستگی کشوری اضافه می‌شود که کارشناسان فنی و بیمه‌ای ما در حال کار ویژه برای تحقق این امر هستیم.

مسکنی ادامه داد: ما اماروز در زمینه بهروه‌وری و افزایش سود شرکت‌های‌مان شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری بوده‌ایم. به عنوان مثال تاسیسات پتروشیمی جم، بعد از پنج سال در همین مدت اخیر اورهال شد و با این امر از هدررفت بسیاری از منابع و مواد معدنی در این مجموعه جلوگیری شد. امروز افتخار می‌کنیم که پروژه استایرن به همت جوانان و متخصصان توانمند بومی بعد از ۱۳ سال در اسفند ماه ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

مسکنی در پایان سخنان خود هدف اصلی جلسه امروز هم‌افزایی بین مدیران شرکت‌های تابعه و آشنایی افراد با ظرفیت‌های همدیگر بوده است گفت: در همان یک ساعت اول جلسه امروز به اهداف مقرره رسیدیم. چرا که مشورت و هم‌افزایی مناسبی بین دوستان شکل گرفت و حدود ۴۷ توافق‌نامه بین مدیران و همکاران‌مان برقرار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha