کد خبر 240030
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

جانشین پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه چندی قبل یک میلیارد ریال از شهروندی در پوشش ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه (سامانه ثنا) کلاهبرداری شده است، خطاب به شهروندان در این زمینه هشدار داد که مراقب باشند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سرهنگ عمار قهاری، جانشین پلیس فتا استان کرمان گفت: باوجود هشدارهای مستمر باز هم کلاهبرداری به شیوه پیامکی برخی‌ها را گرفتار می کند، به‌گونه‌ای که چندی پیش یک میلیارد ریال از یک شهروند کرمانی در پوشش ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه (سامانه ثنا) کلاهبرداری شد.

وی افزود: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام و اعتبار قوه قضاییه اقدام به ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده می کنند که این لینک‌ها می‌تواند به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی یا برداشت غیرمجاز از حساب آنان منجر شود.

سرهنگ قهاری تصریح کرد: یکی از مشخصه‌های تشخیص پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های آلوده، ارسال این پیامک‌ها با شماره‌تلفن‌های شخصی و غیرسازمانی است که برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاق هایی باید مدنظر داشته باشیم ابلاغیه های قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال می شوند و فاقد لینک هستند.

جانشین پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه بیشتر پیام های جعلی از افراد می‌خواهند با ورود به یک درگاه غیررسمی و نامعتبر و پرداخت مبلغ ناچیزی شکواییه خود را مشاهده کنند، به شهروندان یادآور شد لازم است بدانیم نباید برای مشاهده شکواییه مبلغی را پرداخت کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز از کشف ۱۹ قطعه کارت سوخت غیرمجاز از راننده یک دستگاه اتوبوس عبوری خبر داد.

سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس آگاهی به دنبال اشراف اطلاعاتی مبنی بر فعالیت عده ای سودجو در زمینه قاچاق فرآورده‌های سوختی، در جاده اصلی شهرستان نرماشیر مستقر شدند.

وی افزود: ماموران یک دستگاه اتوبوس عبوری را متوقف و در بررسی آن ۱۹ عدد کارت سوخت غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در ادامه این اتوبوس توقیف و فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

وی همچنین در ادامه از رفع تصرف ۶۸۸ هزار و ۱۵۰ مترمربع زمین به ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در کرمان خبر داد.

سردار فرشید گفت: در پی اخباری مبنی بر تصرف محدوده وسیعی از اراضی دولتی در یکی از نقاط حاشیه شهر کرمان، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری کارشناسان اداره راه و شهرسازی و اخذ استعلام حوزه اسناد و مدارک متوجه شدند ۶۸۸ هزار و ۱۵۰مترمربع زمین که کارشناسان ارزش آن را ۱۳ هزار میلیارد ریال برآورد کردند با تنظیم و جعل سند تصرف شده است.

وی افزود: با پی‌جویی‌های بعدی ماموران، سه متهم دخیل در این زمین‌خواری دستگیر و با معرفی آنان به مراجع قضایی از تضییع بیت المال و زیان‌های بسیاری که در انتظار خریداران این زمین‌ها بود جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به تکمیل این پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضایی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از اینگونه موارد و کلاهبرداری‌های حوزه خرید و فروش املاک که به طور قطع ایراد زیان به شهروندان و حتی خود ما را به دنبال دارد، هرگونه خبر در خصوص جرائم و مفاسد اقتصادی را به شماره ۰۹۶۳۰۰ - سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی- گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha