کد خبر 239989
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سهم بنیاد شهید از سیمرغ‌های جشنواره چهل و دوم چقدر بود

سهم بنیاد شهید از سیمرغ‌های جشنواره چهل و دوم چقدر بود

بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با سه فیلم «شور عاشقی»، «دست ناپیدا» و «میرو» در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور داشت که هر سه فیلم در بخش‌های مختلف نامزد دریافت سیمرغ شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شامگاه گذشته سیمرغ‌های چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پس از گذشت 10 روز، روی دوش صاحبانش نشست. در مسیر پر فراز و نشیب رقابت؛ اما فیلم‌هایی بودند که سهم بیشتری از جشنواره چهل و دوم داشتند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با سه فیلم «شور عاشقی»، «دست ناپیدا» و «میرو» حضور داشت که هر سه فیلم در بخش‌های مختلف نامزد دریافت سیمرغ شدند.

حمید رسولیان نامزد در یافت سیمرغ بلورین در بخش  بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای فیلم «دست ناپیدا»، مسعود سخاوت دوست نامزد بهترین موسیقی متن برای «دست ناپیدا»، شهره موسوی نامزد بهترین نقش اول زن برای «شور عاشقی» و پیام احمدی‌نیا نامزد بهترین نقش مکمل مرد برای «شور عاشقی» بودند.

در ابتدای این رویداد بزرگ فرهنگی کشور، به بخش بین‌الملل پرداخته شد. در این بخش 70 کشور جهان شرکت کردند. همچنین فیلم‌های شرکت کننده در  بین‌الملل در 4 بخش بین‌الادیان، مقاومت، جلوه‌گاه شرق وسینمای سعادت داوری شدند.

در بخش بین‌الادیان ابتدا دیپلم افتخار بهترین فیلم به «تابستان همان سال» تعلق گرفت و سپس داریوش یاری کارگردان «شور عاشقی» در میان تشویق حضار برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بین‌الادیان در بخش بین الملل راهی شد تا جایزه خود را از دستان عبدالستار یارار، علی حنون و بهمن حبشی داورهای بخش بین‌المذاهب دریافت کند.

در این فیلم تلاش شد جای جلاد و شهید تغییر نکرده و آن را زنی روایت کرد که در میان کاروان اسرای کربلا بود.  کاروانی که از کوفه تا شام حرکت می‌کند و سلما زنی است که مامور می‌شود، رسانه کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب (س) باشد و با آگاهی دادن آدم‌هایی که توسط شمر و ماموران فریب خورده‌اند، را روشن کند.

در حقیقت این زن کار آگاه سازی را انجام می‌دهد تا نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود و حقیقت بار دیگر گم شود. او که پرچم یا حسین (ع) را بلند کرده و در پیشاپیش کاروان حضرت زینب (س) حرکت می‌کند، خودش نیز یکی از یاران کربلا می‌شود. در واقع این سیمرغ بلورین به نگاهی متفاوت به واقعه کربلا تعلق گرفت.

در ادامه بنیاد شهید که سال گذشته توانسته بود با فیلم «اتاقک گلی» بدرخشد، توانست بار دیگر با «شور عاشقی» توان خود را با اثبات برساند. همچنین سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به حمید رسولیان برای فیلم «دست ناپیدا» تعلق گرفت و رسولیان جایزه خود را به شهید سردار حسن تهرانی‌مقدم پدر موشکی کشور تقدیم کرد.

انسیه شاه حسینی که تنها کارگردان زن امسال در جشنواره چهل و دوم بود، جایزه ویژه وزیر ارشاد را از دستان وی با عنوان دیپلم افتخار گوهرشاد برای فیلم «دست ناپیدا» دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha