کد خبر 239930
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

شگفت انگیز مثل ستاره ساحل عاج؛

هم غول سرطان هم شاخ آفریقا؛ هالر هر دو را شکست

هم غول سرطان هم شاخ آفریقا؛ هالر هر دو را شکست

ستاره تیم دورتموند و ساحل عاج موفق شد در ترکیب تیم ملی کشورش به قهرمانی این تیم کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم‌های نیجریه و ساحل عاج از ساعت ۲۳:۳۰ یک‌شنبه‌شب در فینال جام ملت‌های آفریقا به مصاف هم رفتند تا از قهرمان قاره سیاه رونمایی شود.

ساحل عاج به عنوان میزبان جام ملت‌های آفریقا در حالی امشب سومین قهرمانی در آفریقا را جشن گرفت که این مسابقات را با یک برد و دو باخت آغاز کرد و به عنوان یکی از سه تیم برتر به مرحله حذفی صعود کرد. این برد یک پیام دیگر هم داشت که از جانب ستاره تیم دورتمندو و ساحل عاج به سراسر دنیا داده شد، سباستین هالر با کمکی که به تیمش در مسیر این قهرمانی کرد.

او که پس از عملکرد خوب در آینتراخت فرانکفورت در سال ۲۰۱۹ راهی وستهم شد. هالر در آنجا به خوبی دورانش در بوندسلیگا نبود و در ژانویه ۲۰۲۱ به آژاکس پیوست. مهاجم ساحل عاجی در آژاکس تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان هلند شد و در ۶۶ بازی ۴۷ گل به ثمر رساند تا توجه مدیران و کادر فنی دورتموند را جلب کند.

هالر سال ۲۰۲۲ در حالی که به‌تازگی به بوروسیا دورتموند پیوسته بود به بیماری سرطان مبتلا شد و یک فصل تمام خانه‌نشین شد اما توانست این بیماری را شکست دهد و دوباره به میادین بازگردد. او درباره خاطرات تلخش از این بیماری سخت گفت: بزرگ‌ترین پاداش را دریافت کردم. این زیباست و باید به توانایی‌های‌مان ایمان بیاوریم. این اتفاق تلخ برای من رخ داد اما اکنون نتیجه شیرین صبر و مبارزه‌ام را گرفتم.

هم غول سرطان هم شاخ آفریقا؛ هالر هر دو را شکست

«لعنت به سرطان»، این جمله‌ای است که هالر بر روی استوک‌هایش نوشت. او در همه بازی‌هایش پس از شکست سرطان استوکی با این نوشته را به پا داشت تا به خود یادآوری کند که کسی که سرطان را شکست داده می‌تواند از عهده سخت‌ترین چالش برآید.

با این حال بازی آخر فصل گذشته دورتموند مقابل ماینتس یک ناامیدی بزرگ برای او بود. او دو موقعیت بزرگ و یک پنالتی را در آن بازی از دست داد که درنهایت منجر به توقف زردپوشان و از دست رفتن قهرمانی بوندسلیگا شد. او بعدها در مصاحبه‌ای در مورد این بازی گفته بود:«من سرطان را تجربه کردم ولی آن بازی واقعا به من ضربه بزرگ‌تری زد. از دست دادن عنوان قهرمانی در آخرین روز بوندسلیگای فصل قبل با بروسیا دورتموند برای من درد بیشتری از زمان تشخیص سرطان به وجود آورد. اگر کسی بیمار باشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد. باید آن را قبول و پشت سر بگذاریم. اما عنوان قهرمانی در دست ما بود و می‌توانستیم آن را به دست بیاوریم.»

هالر پس از این بازی هم گفت: سناریوی بازی برای ما استثنایی بود. ما با یک گل عقب افتادیم اما صبور بودیم و نهایت تلاشمان را کردیم. این قهرمانی پاداش بزرگی برای کار گروهی و تلاش زیاد ما در زمین بود.

ساحل عاج در حالی توانست قهرمان جام ملت‌های آفریقا شود که به عنوان تیم سوم از گروهش صعود کرد. نکته بسیار جالب دیگر اینکه این تیم بدون سرمربی قهرمان شد؛ چرا که در ابتدای رقابت‌ها سرمربی‌اش را از کار برکنار کرد!

هالر همیشه به دنبال فرصتی بود که نشان دهد شایستگی لازم برای خلق یک داستان باورنکردنی و تبدیل شدن به اسطوره را دارد. جام ملت‌های آفریقا، متعلق به ساحل عاج و سباستین هالر بود. بهترین نویسندگان جهان هم نمی‌توانستند داستانی به دراماتیکی و هیجان‌انگیزی ماجرای آنها بنویسند.

پس از صعود معجزه‌آسا به مرحله حذفی، هالر در مرحله نیمه‌نهایی با یک قیچی زیبا برابر کنگو تک‌گل بازی را به ثمر رساند و تیمش را به فینال برد. در فینال مقابل نیجریه در حالی‌که بازی گره خورده بود و با نتیجه ۱-۱ دنبال می‌شد، او به شکل‌ فوق‌العاده‌ای سانتر آدینگرا را تبدیل به گل و بازی را ۲-۱ کرد تا مرد اول ساحل عاج در این جام نام بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha