کد خبر 239922
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

«حیات» گزارش می دهد؛

خریداران طلا بخوانند/ جزئیات هفتمین حراج شمش طلا

خریداران طلا بخوانند/ جزئیات هفتمین حراج شمش طلا

هفتمین جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران فردا سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ هفتمین حراج شمش طلا که می بایست در روز یکشنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می شد به دلیل مصادف شدن با روز ۲۲ بهمن، به روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه موکول شد. 

مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد بر اساس شیوه‌ نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلا استاندارد هفتمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، انجام خواهد گرفت.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ است و وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ( ۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است.

مهلت متقاضیان شمش طلا برای شرکت در حراج هفتم

متقاضیان خرید می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند. گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید نزد بانک ملی ایران، شعبه بانک کارگشایی مرکز و به شماره حساب مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت شود.

چه خبر از حراج های قبلی؟

تاکنون شش حراج شمش طلا برگزار شده است. این در حالی است که پیش از این در مراحل اول تا ششم، روند حراج شمش طلا در مرکز مبادله به شرح زیر بود؛

اولین حراج مرکز مبادله در تاریخ ۲۷ دی ماه برگزار و در نهایت ۱۰ کیلو شمش به نرخ نزدیک به بازار آزاد فروخته شد. سپس برای مرحله دوم حراج طلا، متقاضیان در چهارمین روز بهمن به خیابان وزرا رفتند تا قیمت‌های پیشنهادی برای خرید ۳۷ کیلوگرم شمش یک کیلویی عرضه شده را اعلام کنند و در نهایت ۵ کیلوگرم آن معامله شد.

در ادامه سومین حراج نیز برگزار شد، به گونه‌ای که در هشتم بهمن ماه، از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه شده استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۷۹ شمش طلای استاندارد مورد معامله قرار گرفت و اعلام شد: میانگین قیمت معامله شده، ۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان بوده است.

اما چهارمین مرحله که با تغییراتی نیز همراه بود، چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه برگزار شد؛ بنابراین، در این مرحله، جمعا ۱۱۶ قطعه شمش طلای استاندارد صادرکنندگان بخش خصوصی عرضه شد که از این میزان ۱۱ قطعه شمش با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

در پنجمین حراج طلا نیز، یکشنبه ۱۵ بهمن ماه از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه شده استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۹۴ شمش طلای استاندارد با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان مورد معامله طرفین قرار گرفت؛ بنابراین در مجموع شش مرحله حراج شمش‌های طلای صادرکنندگان در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۴۳۳ کیلو شمش طلا به حراج گذاشته شد که از این میزان، ۲۳۳ کیلو معامله شد و به دست متقاضیان رسید. متقاضیانی که بر اساس اعلام مرکز مبادله شامل «فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا» و «خرده فروشان طلای آبشده» و «بانک عامل با تایید بانک مرکزی» هستند.

ششمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد. به گونه‌ای که در پایان این حراج، از مجموع ۴۶ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی عرضه شده، ۳۴ شمش طلای استاندارد، با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومان، مورد معامله طرفین قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha