کد خبر 239916
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

تاکید وزیر کار بر سرمایه‌گذاری واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه در لرستان

تاکید وزیر کار بر سرمایه‌گذاری واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه در لرستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واحدهای زیر مجموعه این وزارتخانه موظف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی لرستان هستند.

به گزارش گروه استانی حیات، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان افزود: مقرر شد شرکت شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق عشایر و روستاییان، سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای اقداماتی برای توسعه استان انجام دهند تا دِین خود را نسبت به مردم و جوانان مستعد لرستان ادا کنند.

وی تصریح کرد: دستور لازم برای رفع مشکلات و تکمیل طرح های مربوط به وزارت تعاون و شرکت های وابسته صادر شده و این شرکت ها سرمایه گذاری خوبی در حوزه دارویی، سیمان، شیر و لبنیات و دامپروری در لرستان انجام داده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری مشکل منابع مالی واحد ۳۵ هزار تنی لاستیک الیگودرز تاکید کرد: لرستان امکان توسعه بیشتر از این را دارد که همه از جمله بانک ها باید در این راستا کمک کنند.

نیاز لرستان به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز گفت: مردم و افکار عمومی منتظر هستند طرح های نیمه فعال وزارت کار و واحدهای جدید وارد مدار و احداث و صنایع تعطیل شده احیا شود.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت هایی از استان وجود ندارد که نیاز است با همکاری وزارت کار و هیات دولت در خصوص ایجاد مشوق ها یا سرمایه گذاری هلدینگ های دولتی ورود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد خواستار حل مشکل سهام عدالت برخی بازنشستگان در استان شد و تصریح کرد: همچنین تعداد بیمارستان های لرستان محدود است که تزریق اعتبار برای این توسعه طرح ها و تسویه مطالبات پزشکان ضروری است.

مصارف بانکی لرستان بیش از منابع است

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز اظهار کرد: منابع بانکی استان ۵۵ و مصارف آن ۶۲ هزار میلیارد تومان است ولی همه باید به هر شکل ممکن برای توسعه منطقه کمک کنند.

وی با تاکید بر نیاز ویژه مناطق غربی استان به توسعه و سرمایه گذاری افزود: لرستان مانند استان های صنعتی پشتوانه بانکی و سرمایه گذاری ندارد اما همه خواستار و آماده خدمت هستند.

به گزارش گروه استانی حیات، در این جلسه ۶۵ مصوبه قبلی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بیشتر آنها شامل مصوبه سفر ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان بود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تصمیم نهایی برای تامین اعتبار یا اقدامات اداری آنها به زودی اعلام شود.

سفر به دورود، ازنا و الیگودرز برنامه روز یکشنبه سید صولت مرتضوی در لرستان بود و دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه نیز برای بازدید از طرح‌های این وزارتخانه به دلفان و سلسله سفر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha