کد خبر 239811
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

نشست خبری داوران بخش بین الملل فیلم فجر برگزار شد

نشست خبری داوران بخش بین الملل فیلم فجر برگزار شد

نشست خبری داوران بخش بین الملل چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری داوران بخش بین الملل چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر امروز ۲۱ بهمن ماه با حضور آندره مورگان از ایتالیا، سرگی دورستووی از روسیه، خوزه ماریا لارا از اسپانیا، وو لانگ از چین، احمدرضا معتمدی و هاتف علیمردانی از ایران برگزار شد.

در این نشست ابتدا وو لانگ گفت: این اولین بار است که من به ایران آمده ام و در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده ام. من غذای ایرانی را خیلی دوست دارم و تاکنون ۱۱ فیلم را دیده‌ام و اینها نکات قابل بحث زیادی دارند.

وی اشاره کرد: اولین بار است که به عنوان داور در یک جشنواره حضور دارم و فضای میان داوران را دوست دارم.

سرگی دورستووی همچنین افزود: من دلایل متعددی داشتم تا  در این جشنواره شرکت کنم. دلیل اول این بود که یک کشور جدید را ببینم. من با فرهنگ غنی ایران آشنا شدم و فیلم‌های جدید را دیدم. دلیل دیگر من برای حضور در این رویداد این است که با داوران و افراد بین‌المللی دیگر آشنا شوم و با آن‌ها معاشرت کنم.

احمدرضا معتمدی افزود: اعضای هیات داوران در حوزه سینما با تجربه هستند و مباحث خوبی درباره داوری آثار  با آنان داشتم. در واقع داوری آثار هنری بسیار سخت است نمیتوان به صورت صد در صدی گفت که ما به حقیقت و عدالت دست یافته ایم؛ اما از طریق گفتگو به سمت حقیقت حرکت می‌کنیم و این مساله ارزشمند در نیت همه این عزیزان وجود دارد.

سرگی دورستووی  افزود: من در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده ام و در این دوره فیلم‌ها متفاوت بوده و رویکردهای مختلفی نسبت به سینما وجود دارد همچنین شاهد انواع مختلفی از داستانها از سوی فیلمسازان بودیم که این بسیار خوب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha