کد خبر 239756
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲

ارتباط دمای بدن با شدت علائم افسردگی

ارتباط دمای بدن با شدت علائم افسردگی

پژوهشگران دریافتند که دمای بدن مستقل از متغیرهایی مانند سن و جنس با شدت علائم افسردگی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پژوهشگران در بزرگترین مطالعه در نوع خود دریافته‌اند که افرادی که از اختلال افسردگی عمده (MDD) رنج می‌برند، احتمال بیشتری دارد که دمای بدن بالاتری داشته باشند.اختلال افسردگی عمده یا اختلال افسردگی ماژور یک بیماری روانی است که مشخصه‌های اصلی آن حالت افسردگی در وضعیت‌ها و موقعیت‌های مختلف، عزت نفس پایین و بی‌علاقگی به انجام فعالیت‌هایی که به طور معمول لذت‌بخش هستند به مدت دستکم دو هفته است.

افسردگی معمولاً همراه با علائمی مثل عدم عزت نفس، اختلالات خواب، اختلالات خوردن، خستگی، بی‌حالی و احساس دردِ بدون دلیل است. همچنین در مواردی، فرد افسرده ممکن است هذیان بگوید یا چیزهایی ببیند یا بشنود که دیگران قادر به احساس آن‌ها نیستند. برخی از بیماران به نوعی افسردگی بازگشتی دچار هستند، به این معنا که فرد دوره‌هایی از افسردگی را تجربه می‌کند که ممکن است بین هر دوره، سال‌ها فاصله باشد.

اشلی میسون سرپرست تیم پژوهش اظهار کرد: از نظر ما این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی ارتباط بین دمای بدن و علائم افسردگی در یک نمونه وسیع جغرافیایی است.

آنچه پژوهشگران دریافتند این بود که دمای بدن مستقل از متغیرهایی مانند سن و جنس با شدت علائم افسردگی مرتبط است. آن‌ها همچنین دریافتند که افزایش سطح شدت افسردگی با دمای بالاتر بدن مطابقت دارد.

میسون می‌گوید: از قضا، گرم کردن افراد در واقع می‌تواند به کاهش مجدد دمای بدن منجر شود که اثر آن بیشتر از سرد کردن مستقیم افراد مانند قرار گرفتن در حمام یخ دوام دارد؛ بنابراین با خود فکر کردیم که اگر بتوانیم دمای بدن افراد مبتلا به افسردگی را برای درمان‌های مبتنی بر گرما به خوبی پیگیری کنیم، چه می‌شود؟

اختلال افسردگی عمده (MDD) در سال ۲۰۰۸ به عنوان سومین علت بیماری در سراسر جهان رتبه‌بندی شد و سازمان بهداشت جهانی معتقد است تا سال ۲۰۳۰ به رتبه اول صعود خواهد کرد. از آنجایی که این بیماری، چند عاملی است و به عوامل بیولوژیکی، ژنتیکی، محیطی و روانی اجتماعی مرتبط است، درمان موثر آن فوق‌العاده پیچیده است.

منبع: نیو اطلس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha