کد خبر 239741
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ورود فن‌آوری‌های تشخیص سلامت غذایی از اروپا/ شناسایی مواد بی‌کیفیت با حسگرهای هوشمند + فیلم

ورود فن‌آوری‌های تشخیص سلامت غذایی از اروپا/ شناسایی مواد بی‌کیفیت با حسگرهای هوشمند + فیلم

رئیس مرکز تحقیقات مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انتقال فن‌آوری‌های نوین تشخیص سلامت مواد غذایی از اتریش و مجارستان به کشور خبر داد.

حسن یزدان‌پرست رئیس مرکز تحقیقات مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: اکنون موضوعات ارتقای سلامت غذا و کیفیت همچنین اصالت مواد غذایی مطرح شده است.

وی در ادامه افزود: فن‌آوری‌ و تکنولوژی های نوین برای تشخیص اصالت مواد غذایی با امضای توافق نامه هایی از کشورهای اتریش و مجارستان وارد کشور شده است.

رئیس مرکز تحقیقات مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تاکید کرد: اکنون آزمایشگاه‌های تعیین اصالت مواد غذایی و سلامت غذا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز شده و الان در حال توسعه فن‌آوری‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم. برای شناسایی مواد غذایی بی‌کیفیت و غیر اصلی از حسگرهای هوشمند استفاده شده است. 

وی در ادامه اضافه کرد: مواد غذایی علاوه بر اصالت باید از کیفیت و سلامت کافی برخوردار باشد.با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند پرتابل و هوش مصنوعی موارد مختلف در زمینه مواد غذایی ارزیابی می‌شود.

یزدان‌پرست همچنین گفت: برنامه سلامت و امنیت غذایی از سال ۹۳ با همکاری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha