کد خبر 239674
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

صادق ورمزیار در گفتگو با «حیات»:

دیر فهمیدیم قطر می‌تواند ما را شکست دهد/ ابقای قلعه‌نویی تصمیم هوشمندانه‌ای بود

دیر فهمیدیم قطر می‌تواند ما را شکست دهد/ ابقای قلعه‌نویی تصمیم هوشمندانه‌ای بود

پیشکسوت فوتبال ایران عقیده دارد تیم ملی باید با قلعه‌نویی ادامه دهد و به فکر تغییر نسل باشد.

صادق ورمزیار در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست تیم ملی مقابل قطر و ناکامی در صعود به فینال مسابقات آسیایی اظهار داشت: به نظر من با وجود همه انتقاداتی که از سوی کارشناسان در خصوص این بازی می‌شود و البته درست هم هست، ما در بازی با قطر بدشانس بودیم و دلیلش هم این بود که در اکثر دقایق این دیدار به بازی احساسی روی آوردیم و منطقی در عملکردمان وجود نداشت. در کل ما شانس برگشتن به بازی و تغییر نتیجه را داشتیم ولی به هر حال بدشانسی و کم دقتی در استفاده از موقعیت‌ها و همچنین اشکلاتی که در ساختار دفاعی تیم ما وجود داشت باعث شد نتوانیم مقابل قطر به چیزی که دنبالش بودیم و استحقاقش را داشتیم برسیم.

وی افزود: ما فرصت‌های متعدد گلزنی در این بازی خلق کردیم و این یعنی اشکال ساختاری در تیم ملی در فاز هجومی وجود نداشت. یک جایی شما نمی‌توانید مقابل تیم حریف فرصت سازی کنید و این ایراد از ساختار بازی تیمی شما دارد ولی وقتی فرصت‌های متعدد گلزنی می‌سازید و توپ‌ها وارد دروازه نمی‌شود باید اسم بدشانسی یا مشکل در تمام‌ کنندگی بازیکنان را روی آن گذاشت. یک بازی فوتبال نباید بر اساس نتیجه مورد تحلیل و ارزیابی قرار بگیرد و باید به شرایط و اتفاقات بازی توجه شود.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: تفاوت عمده بازی ایران مقابل ژاپن و قطر در گل نخست بازی بود. مقابل ژاپن ما غافلگیر شدیم و گل اول را دریافت کردیم و همین باعث شد به خودمان بیاییم و به بازی برگردیم ولی مقابل قطر ما گل نخست را ما به ثمر رساندیم و این شاید باعث شد بچه‌ها کار را تمام شده قلمداد کنند و خودشان را در فینال ببینند و همین تصور به تیم ما ضربه زد. شاید اگر این بار هم ما گل اول را دریافت کرده بودیم اتفاقات دیگری در طول بازی رقم می‌خورد. فکر می‌کنم ما قطر را دست کم گرفته بودیم و خیلی دیر متوجه شدیم آنها قابلیت و توانایی شکست دادن مارا دارند و وقتی این را متوجه شدیم که دیگر دیر شده بود.

ورمزیار با اشاره به ابقای قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال توضیح داد: به نظرم تصمیم معقولانه‌ای بود و باید با این کادرفنی ادامه همکاری دهیم. ظاهراً تصمیم بر تغییر نسل و جوانگرایی در تیم ملی گرفته شده است و به نظرم هم الان وقت آن رسیده که برخی از بازیکنان بازنشسته شده و نفرات جدید جایگزین شوند. خوشبختانه نفرات خوبی هم در فوتبال ما هستند که جوان و آینده دار هستند و با میدان دادن به آنها اتفاقات خوبی برای تیم ملی رقم خواهد خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha