کد خبر 239655
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ستاره‌هایی که بازی با قطر نقطه پایان‌شان بود

ستاره‌هایی که بازی با قطر نقطه پایان‌شان بود

حذف تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به منزله خداحافظی چند ستاره فوتبال با پیراهن این تیم است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ سوت پایان بازی ایران مقابل قطر و پایان کار تیم ملی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ دقایقی قبل از اعلام تصمیم امید ابراهیمی به خداحافظی از فوتبال رقم خورد. هافبک دفاعی با تجربه که خیلی‌ها بابت دعوت از او و به خاطر سن و سال بالایش از امیر قلعه‌نویی انتقاد کردند و او حالا با این تصمیم پایان دوران بازی ملی خودش را اعلام کرد.

اگرچه فقط ابراهیمی از این تصمیم خودش خبر داد ولی پر واضح است که به جز او چند بازیکن دیگر هم به پایان دوران ملی خود رسیده‌اند و این آخرین تورنمنت رسمی آنها محسوب می‌شد و بعید است تا جام جهانی ۲۰۲۶ همچنان در فهرست مدعوین به اردوهای تیم ملی باشند. خصوصاً صحبت‌های امیر قلعه‌نویی و مسئولان فدراسیون فوتبال و تاکید هردو بر لزوم ایجاد تغییر نسل و جوان‌گرایی در تیم ملی گواه دیگری بر این مدعاست که آخرین فرصت چند بازیکن تیم ملی تورنمنتی بود که چهارشنبه شب با باخت مقابل قطر برای ما به پایان رسید. برخی از این نفرات به شرح زیر هستند:

احسان حاج‌صفی

کاپیتان تیم ملی در ۳۳ سالگی دیگر شور و نشاط دوران جوانی را در ساق‌های خودش ندارد و تعویض زودهنکامش مقابل قطر به دلیل جا ماندن از کورس‌های سرعتی در جناح چپ خط دفاعی این ادعا را اثبات می‌کند. اگرچه ۳۳ سالگی شاید سن خیلی بالایی برای یک فوتبالیست نباشد ولی بعید است او در ۳۵ سالگی در جام جهانی جایی در ترکیب تیم ملی داشته باشد.

کریم انصاری‌فرد

او هم مثل احسان ۳۳ ساله است و احتمالاً جام جهانی ۲۰۲۶ را از منزل و تلویزیون نگاه خواهد کرد و وقتش رسیده جای خود را به مهاجمان نسل جوان بدهد. کریم در تیم باشگاهی خودش هم در اومانیای قبرس اوضاع جالبی ندارد و حتی دعوتش در همین تورنمنت هم انتقادات زیادی را متوجه امیر قلعه‌نویی کرد. 

رامین رضاییان 

مدافع راست مورد علاقه قلعه‌نویی هم مثل دو بازیکن دیگر در مرز ۳۴ سالگی قرار دارد و این کارش را برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ سخت می‌کند. البته رامین در اوج آمادگی قرار دارد و از مهم‌ترین ستاره‌های تیم ملی و سپاهان محسوب می‌شود و ممکن است با ادامه این روند در ۳۵ سالگی یکی از مسن‌ترین بازیکنان تیم ملی باشد و همچنان برای ما بازی کند ولی توجه و تاکید روی جوان‌گرایی در میان اعضای کادرفنی این احتمال را تا حد زیادی تضعیف می‌کند. 

شجاع خلیل‌زاده

خداحافظی زیدان از بازی‌های ملی را خاطرتان هست؟ اخراج مقابل ایتالیا در فینال جام جهانی و از دست رفتن قهرمانی آخرین قابی بود که از زیزو در لباس فرانسه به ثبت رسید و حالا به نظر می‌رسد آخرین قاب شجاع در لباس تیم ملی هم صحنه اخراج او از سوی داور مسابقه باشد که مقابل قطر رقم خورد. شجاع ۳۴ ساله است و البته شاید اگر مصدومیت پورعلی‌گنجی نبود در همین تورنمنت هم جایگاه مستحکمی در ترکیب تیم ملی نداشت و حالا هم مدافعان جوان زیادی پشت صف دعوت به تیم ملی هستند که احتمالاً در تصمیم قلعه‌نویی برای عدم دعوت از این بازیکن در اردوهای بعدی تاثیر خواهد گذاشت. 

احمد نوراللهی

عملکرد درخشان او در لیگ امارات هم باعث نشد آمیز قلعه‌نویی به اصطلاح از خر شیطان پیاده شود و بی انضباطی او را ببخشد تا مجوز حضور در جام ملت‌های‌ آسیا را کسب کند. نوراللهی ۳۱ ساله می‌توانست یک مهره کلیدی در خط دفاعی تیم ملی باشد و حالا که قلعه‌نویی حاضر به مماشات با وی نشد دیگر بعید است در مرز جوان‌گرایی و پوست اندازی تیم ملی بخواهد به او میدان دوباره دهد. پس با وجود غیبت این بازیکن در قطر، باید کار او با تیم ملی را هم تمام شده قلمداد کنیم. 

​​​​

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha