کد خبر 239539
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۶

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد؛

محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در داخل خاک عراق از سوی ایران

محکومیت اقدام تروریستی آمریکا در داخل خاک عراق از سوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام تروریستی دولت آمریکا در داخل خاک عراق را محکوم کرد و آن را مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی دولت آمریکا در داخل خاک عراق که منجر به شهادت چند نفر از نیروهای مقاومت در برابر تروریسم از جمله ابوباقر الساعدی از فرماندهان ارشد مبارزه با تروریسم و داعش شد، را شدیداً محکوم و آن را مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا و نیز «نقض حاکمیت ملی» و «تمامیت ارضی عراق» و مخالف قوانین و مقررات بین‌المللی دانست.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدام متجاوزانه نیروهای تروریستی سنتکام در بغداد، در راستای تداوم حمایت تمام عیار دولت آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن تبریک و تسلیت به ملت و دولت عراق و خانواده‌های این شهدای گرانقدر، تداوم اینگونه ماجراجویی‌ها توسط آمریکا را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

کنعانی بار دیگر بر مسؤولیت جامعه جهانی و نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیشگیری از اقدامات و حملات غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در منطقه و پیشگیری از توسعه دامنه‌های بحران و بی‌ثباتی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha