کد خبر 239452
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱

یک فیلسوف روسی مطرح کرد؛

برجسته شدن اهمیت اسلام و تشیع در تمدن ایرانی پس از انقلاب

برجسته شدن اهمیت اسلام و تشیع در تمدن ایرانی پس از انقلاب

یک فیلسوف روس گفت: ایران دارای یک تمدن مستقل و با سابقه است که پس از انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) اهمیت اسلام و آموزه‌های تشیع در این تمدن برجسته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، الکساندر دوگین یک فیلسوف روس در دیدار با سفیر کشورمان در مسکو و دو تن از مشاوران وزیر امورخارجه با بیان اینکه فرهنگ و تمدن غرب، دشمن تمدن‌های روسی و ایرانی است، افزود: ایران و روسیه در حال حمایت از ارزش‌های سنتی خود هستند و می‌خواهند باهم جهان چندقطبی را شکل دهند.

وی اظهار کرد: زمانی این رویکرد در روسیه، جریان اصلی نبود و مخالفان بسیاری داشت اما در حال حاضر این طرز تفکر، جریان محوری در روسیه به‌شمار می‌رود.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و روسیه بر مبنای اراده مقامات دو کشور و سیاست همسایگی رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و متنوع در حال توسعه و تحکیم است و نقش اندیشمندان و تصمیم‌سازان در این زمینه کلیدی و محوری است.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امورخارجه، نگاه تمدنی به تغییرات در عرصه روابط بین‌الملل را یکی از مشترکات ایران و روسیه نسبت به تحولات جهانی دانست و بر افزایش گقتگوها میان اندیشمندان دو کشور در این باره تاکید کرد.

دکتر یوسف نوری مشاور علمی وزیر امور خارجه نیز در این دیدار درخصوص اهمیت دیپلماسی علمی در روابط ایران و روسیه نکاتی را بیان کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha