کد خبر 239282
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

کشف 4 کیلوگرم باروت در تبریز

کشف 4 کیلوگرم باروت در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری عامل تهیه و توزیع مواد محترقه خبرداد و گفت: در بازرسی از محل حدود 4 کیلوگرم باروت آماده برای ساخت ترقه کشف شد.

 به گزارش گروه استان‌های حیات؛ یداله جهان آرا  اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یک منزل مسکونی اقدام به تهیه مواد اولیه ساخت مواد محترقه (ترقه) بلافاصله ماموران کلانتری ۲۱ ارم به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم موضوع و اخذ دستور قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل حدود ۴ کیلو گرم باروت آماده جهت ساخت ترقه و ۵ کیلو کاغذ مخصوص ساخت ترقه سه گوش و برچسب مخصوص به زبان چینی جهت بسته بندی مواد برای ساخت حدود ۸۰ هزار ترقه از نوع سه گوش کشف کردند.

جهان آرا با بیان این اینکه در این زمینه یک نفر متهم دستگیر شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی مواد کشف شده بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد، از شهروندان درخواست کرد که درصورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را فورا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز همچنین از دستگیری دو سارق و اعتراف به 10 فقره سرقت لوازم داخل خودرو و تجهیزات اماکن خصوصی خبر داد.

یداله جهان آرا اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در شهر تبریز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.


وی افزود : در این راستا ماموران کلانتری ۱۲ تبریز با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ متهم در این زمینه شدند و در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به کشف یک دستگاه خودرو مسروقه از سارقان، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و سایر تجهیزات از قبیل یکدستگاه ایسیو ، ۲ عدد باطری خودرو، قوطی کارتل، یک تایر زاپاس و.. اعتراف کردند.

جهان آرا با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم به مراجع قضایی معرفی شدند؛ از شهروندان خواست ضمن مجهز نمودن وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی ( قفل فرمان و پدال ، سوئیچ مخفی و ....) در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک ، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha