کد خبر 239163
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نشست خبری «نپتون» برگزار شد/ اگر غلامرضا پودینه چهره بود وزیر از او عذرخواهی می‌کرد 

نشست خبری «نپتون» برگزار شد/ اگر غلامرضا پودینه چهره بود وزیر از او عذرخواهی می‌کرد 

نشست خبری «نپتون» با حضور بازیگران و عوامل فیلم امروز ۱۷ بهمن ماه برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛ نشست خبری فیلم سینمایی «نپتون» با حضور محمد ابراهیم غفاریان (کارگردان)، سیاوش امین پور (تهیه کننده)، مرجان ساداتی (نویسنده)، بهروز شهامت (طراحی و ترکیب صدا)، منصور شهبازی (مدیر صدابرداری)، داود محمدی (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوینگر) و آرمین رحیمیان، امین میری، آیدا ماهیانی، امیررضا جوکار؛ بازیگران فیلم امروز ۱۷ بهمن ماه برگزار شد.

غفاریان کارگردان نپتون گفت: این فیلم و تمام ۲۲ سالی که تلاش کردم به این نقطه برسم را به پدرم تقدیم میکنم. من سالها مستند اجتماعی ساخته ام. در طول سالها همیشه کارهایی که در سینمای مستند ساخته ام کارهای دغدغه مندی بوده است. من برای ساخت نپتون دو سال پیش مسیری را آمدم و ایشون گفت دقت کرده است برخی از پدرمادر ها به بهانه ساختن آینده فرزندشان، حالشان را فراموش می کنند و این جرقه ساخت فیلم شد. 

ساداتی نویسنده اثر گفت: من به روابط انسانی و مباحث خانوادگی بسیار علاقه دارم و در کنار سختی های ساخت اثر، لذت بردم.

آرمین رحیمیان دیگر بازیگر فیلم ادامه داد : تمام تلاشمان را کردیم که بهترین فیلم باشد. زمانی که آقای غفاریان به من پیشنهاد دادند بسیار خوشحال شدم چراکه برای خودم محک جالبی بود ضمن اینکه نقشی متفاوت بود. نقشی بسیار سخت بود. 

ماهینی بازیگر تشریح کرد: من عاشق این جنس از فیلمها هستم چراکه قرار نیست کسی در آن دادوبیداد کند بلکه قرار است خیلی ساده بخشی از زندگی را روایت کند. خوشحالم که سهمی از این فیلم دارم. 

امیری نیز از بازیگران فیلم نپتون افزود: من همیشه سعی میکنم نقشهای متفاوت بازی کنم و حرف این فیلم این است که زمانی که توان بچه دار شدن نداریم نباید آنها را وارد این دنیا کنیم و این فیلم راجع به انسانیت سخن میگوید و در ادامه فیلم میبینیم تمام کسانی که انسانتر هستند بیکار می‌شوند. من امروز فقط به احترام گروه آمدم و فقط به این دلیل که فیلم ما کاملا مستقل است. من امروز از بهشت زهرا آمدم و در این هفته دو نفر از عزیزانم را از دست دادم. یکی از آنان استادم غلامرضا پودینه بود. ایشان در فروردین ۱۴۰۱ در نمایش آقای هادی مرزبان سقوط کرد و بعد از آن زمینگیر شد و جز در چند روز اول نه آقای مرزبان و نه هیچکدام از ارشاد به او سر نزد. پزشک قانونی حقش را خورد و پس از مدتی سرطان گرفت و مرد. او بازیگر پرکاری بود. این آن چیزی است که در هنر و تیاتر و سینمای ما وجود ندارد. ناعادلانه ترین و غیرانسانی ترین رفتارها میشود تا اثری هنری درباره انسانیت ساخته شود. این باعث تناقض میشود و این باعث می‌شود سینمای ما به اینجا برسد. شاید اگر غلامرضا پودینه چهره بود وزیر از او عذرخواهی میکرد. 

داوود محمدی مدیرفیلمبرداری ادامه داد: زمانی که فیلمنامه «نپتون» به من پیشنهاد شد، درگیر پروژه «قلب رقه» بودم؛ اما جهان قصه فیلم «نپتون» بسیار متفاوت بود. به همین دلیل ترغیب شدم فیلمبرداری آن را بپذیرم.

وی اضافه کرد: تلاش کردم تا افق دید و منفک بودن دو شخص زن و شوهر همچنین فضای سرد بین آن‌ها را با نما و رنگ فیلم نشان دهم.

حمید نجفی راد تشریح کرد: سینما نیاز دارد به مسائل روانی بپردازد. این فیلم نیز نشان میدهد باید از کودکی به مسائل روانی رسیدگی شود.

نویسنده فیلم در پاسخ به این سوال که آیا فیلم نقدی بر مستقل شدن زنان بود، گفت: مسیله مقدر پدر یا مادر نیست. بلکه شرایط در خانواده به گونه ای پیش می رود که کودکان اینگونه بزرگ می شود و این کار روانشناس یا جامعه شناسان است که مسائل مختلف را بررسی کنند. این مادر مسیری اشتباه را انتخاب کرده است. 

کارگردان «نپتون» افزود: افسانه و بابک هردو حق دارند که به فکر خود باشند و همان‌قدر نیز میتوانیم حق ندهیم که فرزندی را به دنیا بیاورند و رهایش کنند. من در اطراف خود موارد زیادی از این نوع دیده ام که دغدغه ام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha